Rabu, 28 Julai 2010

Harussani kata ada lagi pemimpin Pas selain Hasan jumpa beliau

Nampaknya Mufti Perak Harussani terus guna taktik menyerang dan bertahan selepas mendedahkan ada pemimpin Pas datang jumpa beliau . Selepas PJ Pas Selangor Hasan Ali diketahui sebagai orang yang jumpa Harussani kini beliau kata ada lagi pemimpin Pas selain Hasan Ali yang bertemu beliau. Siapa lagi pemimpin Pas selain Hasan Ali yang bertemu Harussani?

Malaysian Insider melaporkan Harussani dedah ada bertemu pemimpin Pas selain Hasan Ali;

ufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria mendedahkan adanya pemimpin-pemimpin PAS selain Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali yang menemuinya bagi membincangkan perpaduan Melayu.

Harussani bagaimanapun enggan mendedahkan identiti pemimpin tersebut bagi mengelakkan keadaan bertambah buruk.

“Saya sebut Hasan sebab beliau mengakui sendiri jumpa saya, sebab itu saya boleh cakap,” katanya.

“Kebetulan beliau ahli PAS, ada juga ahli Umno datang jumpa saya berbincang soal ini. Mereka tanya jalan penyelesaian perpecahan orang Melayu.

“Yang lain saya tidak mahu cakap, nanti mereka bergaduh sesama sendiri pula.

“Sebelum ini pun saya cuma kata ada orang PAS jumpa saya, ada orang Umno dan ada juga NGO jumpa saya, itu sahaja. Jadi kalau anda hendak korek usahlah nak korek,” katanya ketika ditemui dalam sesi temu bual khas bersama The Malaysian Insider semalam.

Beliau berkata ada banyak pihak datang menemuinya bagi membincangkan akan perkara itu.

“Saya tidak tahu kenapa mereka datang cari saya, mungkin sebab saya paling lantang bercakap?” kata Harussani.

Sebelum ini Harussani berkata beliau hanya mengadakan pertemuan dengan seorang pemimpin dari PAS iaitu Hasan yang juga Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Hasan membuat kenyataan pengakuan terbuka Sabtu lalu.

Bahkan Harussani menjelaskan, kedua-dua mereka tidak membincangkan kerjasama politik Umno dan PAS tetapi mengenai perpaduan Melayu. Baca semua klik tajuk di atas.

Berkaitan;

Anwar :Perjelas tujuan sebenar kerjasama Pas-Umno-Sinar Harian Online

2 ulasan:

  1. salam...
    mana satu kenyataan mufti yg betoi ni..aritu kata pj Selangor jek yg datang jumpa...la ni kata ada lg org PAS slain PJ Selangor mai jumpa dia...rakyat yg dgr ni pun dah confuse..mana satu yg betoi ni..wallahua'lam

    BalasPadam
  2. Plan A tak menjadi dan sekarang dia cuba plan B pulak. Mangkuk hayun punya mufti...

    BalasPadam