Rabu, 6 Julai 2011

Tok Lebai berfatwa lagi demontrasi boleh jejaskan iman

Ramai para demonstrans rasa kecewa dengan keputusan Bersih 2.0 mau berdemo dalam stadium.Kempen macam nak rak supaya hadir ramai-ramai di jalanraya 9 julai , sampi juboq naik atas langit kata orang Kedah, akhirnya kena demo dalam Stadium ..memang hampeh!PM Najib boleh himpun belia-belia katanya sampai sejuta orang termasuk sekali dengan nyamuk, lalat, pokok dan sebagainya di Putrajaya bulan lepas tanpa sebarang gangguandaripada FRU, polis , tentera dan puak silat.

Lepas ni adakah demontrasi lain termasuk demo anti ISA, demo barang naik akan dibuat dalam stadium sementara puak BN boleh menjerit di jalanraya?

Tu tak pa la , sementara tu puak ostaz Umno dan yang meniaga agama untuk kepentingan perut dan anak bini terus berfatwa kata demontrasi haram boleh jejaskan iman.

Sertai perarakan haram boleh jejaskan iman-Meloya

Menyertai perarakan menentang pemerintah adalah sebaris dengan dosa-dosa besar yang boleh menjejaskan iman, kata Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Wan Zabidi Wan Teh.

Merujuk kepada beberapa hadis, beliau menerangkan bahawa dosa akibat menderhaka kepada pemerintah diletakkan sebaris dengan syirik, membunuh, makan harta anak yatim, riba dan menderhaka kepada ibu bapa.

"Termasuk dalam perbuatan derhaka ialah membantah tanpa mengikut saluran yang betul mengenai apa jua keputusan pemerintah yang dibuat secara sah berasaskan kuasa yang diberikan kepada mereka dalam menjalankan urusan pentadbiran negara," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Wan Zabidi berkata, Rasulullah SAW telah mengingatkan dalam hadis-hadis sahih bahawa antara pelbagai aliran kefahaman agama, hanya pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang akan selamat di akhirat kelak.

"Dan berasaskan dalil-dalil jelas dalam Al-Quran dan Sunnah, para ulama Ahli Sunnah telah ijmak (sepakat) mengatakan bahawa taat kepada pemerintah adalah fardu ke atas setiap Muslim," katanya.-Meloya.

Bantah penipuan dalam pilihanraya boleh rosak iman?
Bantah tangkap orang tanpa bicara (ISA) boleh rosak iman?
Bantah dan lawan korupsi boleh jejas iman?
Lawan pemerintah zalim sapu saham bumiputera RM52 Bilion rosak iman?

Apa yang tak jejas iman ni?
Jemput penyanyi homoseks tak jejas iman ka?
Tidak tegur bini PM tak tutup aurat tak jejas iman ka?
Bersekongkol dengan pemerintah daripada bercakap benar walaupun pahit tak jejas iman ka?

Islam punah kerana golongan meniaga agama berfatwa bukan berdasarkan hukum Allah SWT tapi berdasarkan kehendak nafsu si pemerintah.Fatwa ini akan laku atau tidak?Itu tak penting janji masyuuuuk.

Jika ada masyuuk tiada yang haram melainkan haram belaka, adapun kemudian daripada itu semuanya rosak iman belakaaa.. ha ha meniaga sheikh jangan tak meniaga .Meniaga orang lagi untung daripada meniaga onta.

Pelancaran Gerakan Piliharaya Adil & Telus (Pidato & Munajat)

Tarikh : 7 Julai 2011 (Khamis)
Masa : 7.30 malam
Tempat : Markas PAS Seksyen 18 Shah Alam

Pidato

1. YB Dr Hatta Ramli - Ketua Pengarah P/Raya PAS Pusat
2.YB Khalid Samad-YDP Shah Alam/MP Shah Alam
3. Sdr Khairudin Othman - S/Usaha PAS Selangor
4. Sdr Sani Hamzan - Pengarah P/Raya Dewan Pemuda PAS Pusat
5. Sdi Aiman Athirah - Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat

Kuliah Maghrib Khas & Munajat

Ust Najmi Karim

Semua Dijemput Sebagai Tanda Sokongan.

1 ulasan:

  1. Bangang punya mufti... dok kongkek altantuya depan belakang tak haram ke? Cuba kluar fatwa tengok kalau berani...

    BalasPadam