Rabu, 6 Julai 2011

'Bersurailah kamu kalau tidak kami tembak'

Pihak berkuasa memperhebatkan tekanan ke atas kumpulan yang bercadang menyertai perhimpunan atau demonstrasi dengan mempamerkan layanan yang bakal menanti mereka jika terus menyertai perhimpunan 9 Julai ini.

NONEAntara yang paling menonjol semasa Demonstrasi Ketenteraman Awam sempena Eksesais Bersatu Aman 2/2011 di antara Angkatan Tentera Malaysia dan Polis Diraja Malaysia di Kem Sungai Besi di Kuala Lumpur adalah sehelai kain rentang yang memberi amaran kepada orang ramai supaya bersurai jika tidak mahu ditembak.

“Bersurailah kamu kalau tidak kami tembak” - tertera di kain rentang itu yang turut memuatkan maksud yang sama dalam tulisan Jawi, Cina dan Tamil.

Latihan itu melibatkan kekuatan 120 anggota Batalion 25 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dan 120 anggota Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) serta lintas hormat pesawat dari Pasukan Unit Tentera Darat (PUTD) dan Unit Udara PDRM.

Ia bertujuan membuktikan kecekapan polis dan tentera menangani sebarang kemungkinan termasuk mengendalikan perhimpunan haram disiarkan di akhbar arus perdana, termasuk Utusan Malaysia.-Berita dan gambar Malaysiakini.

Adakah ini ugutan untuk menakutkan para penunjuk perasaan dalam stadium?
Adakah raptai ini akan jadi kenyataan pada 9 julai ini?
Sanggupkah mereka bertindak terhadap rakyat yang tangan kosong dan tak bersenjata?
Kita merdeka dengan sebatang pen di London
Tapi rakyat bangun tuntut perubahan ke atas regim yang ada , mesti ada yang terkorban dan dikorbankan!
Adakah BN semakin menggila untuk terus berkuasa?
Dunia akan menyaksikannya 9 Julai ini.
Buatlah...biar terpahat dalam lipatan sejarah anak cucu dan cicit generasi akan datang!
Kalau Umno-Bn boleh menggila bunuh ulama di Memali ..semua kemungkinan ada..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan