Selasa, 5 Julai 2011

Mari ketawa, jangan terkejut jangan panik!

Jangan panik dan terkejut bila baca berita di bawah..perkara biasa dalam politik di Malaysia.Perkara ini lumrah dalam filem Hindi dan Tamil.

Rampasan bom petrol, polis kaitkan dengan BERSIH
-Malaysiakini

Polis merampas 20 bilah parang, 36 botol bom petrol dan sejumlah bebola besi dalam serbuan di belakang tokong Cina di Batu 14, Jalan Gombak Lama dekat Shah Alam, malam semalam.

Utusan Malaysia Online dalam laporannya menyebut rampasan itu disyaki berkaitan perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Sabtu ini.

NONEAkhbar milik Umno itu juga memetik Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Hamzah berkata, taktik digunakan oleh mereka terlibat sama dengan golongan komunis semasa zaman darurat.

Dalam serbuan itu, polis turut menemui 44 baju T berlambang BERSIH 2.0 dan sejumlah lilitan kepala berwarna merah serta kuning yang semuanya disimpan di dalam lima buah beg pakaian dan dua beg plastik.

Sabtu lalu ahli parlimen Sungai Siput Dr D Michael Jeyakumar dan lima anggota Parti Sosialis Malaysia (PSM) ditangkap semula di bawah Ordinan Darurat (EO).

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakarberkata penahanan itu adalah kerana mengikut maklumat awal, mereka dikatakan terbabit dengan pihak dari luar negara dan telah diresapi anasir subversif.-m'kini


Masih ingat dengan Peristiwa Sauk di Perak tahun 2000?Satu gerombolan tawan kem askar dan larikan senjata dengan tiga pacuan 4 roda.Pas telah difitnah dikaitkan dengan peristiwa tersebut.

Kini setelah pemakai baju kuning ditangkap , pencetak baju kuning direman dan ditertawakan di seluruh dunia kini Bersih 2.0 dikaitkan pula dengan senjata dan bom petrol.Perkara ini akan berterusan hinggalah demo aman Bersih 2.0 dibatalkan.

Ingat demo Bersih 2.0 bukan kepunyaan Ambiga, bukan berdemo kerana Mat Sabu tapi rakyat berdemo kerana mahukan SPR dibersihkan daripada terus jadi kuda tunggangan Umno-BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan