Rabu, 13 Julai 2011

Sah bangang bila bercakap



Dengar dan saksikan menteri yang jadikan harta kerajaan dan rakyat sebagai harta mak bapak Umno yang punya bila bercakap.

Letak jawatan jika tidak bersetuju-Meloya

Kakitangan Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) dan Jabatan Penerangan disaran meletak jawatan sekiranya tidak berhasrat menyokong dasar-dasar yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim menyarankan sedemikian kerana tindakan itu secara terang-terangan terpesong daripada tanggungjawab utama yang diamanahkan kepada mereka.

"Pekerjaan ini adalah untuk bersama kerajaan. Ketika mula-mula menyertai (jabatan-jabatan tersebut), kita sudah tekankan anda perlu membantu kerajaan.

"Sebagai contoh, Jabatan Penerangan tugasnya adalah menyampaikan dasar-dasar kerajaan supaya rakyat tidak keliru. Jika menentang kerajaan, kita bakal berdepan dengan masalah akauntabiliti pada masa depan dan inilah yang harus kita hindari," katanya.

Pemimpin Umno jadikan kakitangan kerajaan macam kerja di pejabat penerangan Umno

Polis juga kena kerja untuk Umno bukan untuk rakyat walaupun makan gaji duit rakyat

Siapa bayar gaji kakitangan kerajaan?

Bahlol dan bangang bila bercakap.

Umno tanamkan fikiran yang bangang kepada rakyat..balai polis Umno punya, balai bomba Umno punya, dewan orangramai Umno punya,jalanraya Umno punya, Putrajaya Umno punya.Bila dah kalah baru sedar kata ini semua hak rakyat bukan Umno yang punya.

Gaji Rais Yatim siapa yang bayar...?Rakyat menyampah dengan Umno bukan dengan kakitangan kerajaan!

2 ulasan:

  1. Apo nak di kato.. UMNO: Unclever Malay National Organization: Pertubuhan Kebangsaan Melayu Banggang....

    BalasPadam
  2. tanpa nama 15 julai 2011 5:25 PM terpaksa diedit;

    pada si rais musibat ni... bagikan aje kat dia ni **** baru le dia x bising2 lg

    BalasPadam