Sabtu, 16 Julai 2011

Bersih langgar hak asasi ?..kah kah kah

Semua diminta baca dengan terbalik kalau tidak bisa rosakkan fikiran anda yang suci bersih daripada dirosakkan oleh si mangkuk hayun di bawah;

Bersih, pembangkang langgar hak asasi majoriti rakyat-Meloya

Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) menyelar pembangkang yang cuba berselindung di sebalik hak asasi manusia untuk memburuk-burukkan imej polis dalam menguatkuasakan undang-undang termasuk menahan penyokong perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) Sabtu lalu.

Naib Pengerusi MAYC, Budiman Mohd. Zohdi berkata, tindakan itu tidak bertanggungjawab kerana mempergunakan hak asasi manusia untuk 'menghalalkan' perbuatan mereka melanggar undang-undang dan mencetuskan kekacauan.

Katanya, sekiranya pihak pembangkang sama ada PKR, DAP atau Pas mahu membicarakan soal hak asasi manusia, mereka seharusnya melihat secara menyeluruh terutamanya kepada majoriti rakyat yang menentang perhimpunan Bersih itu.

"Mereka (pembangkang) mempersoalkan tindakan polis terhadap penyokong Bersih atas nama hak asasi manusia. Bagaimana pula dengan majoriti rakyat yang menentang perhimpunan haram itu, apakah mereka tidak mempunyai hak asasi?

"Majoriti rakyat yang menentang perhimpunan Bersih juga mempunyai hak asasi mereka sendiri untuk bergerak bebas, hak untuk hidup dalam aman tanpa kekacauan dan sebagainya.

"Jika demikian, saya melihat Bersih dan para pemimpin pakatan pembangkang sebenarnya telah melanggar hak asasi majoriti rakyat negara ini apabila menganjur serta menyertai perhimpunan haram berkenaan dengan niat untuk mencetuskan huru-hara dan kekacauan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Pada 10 Julai lalu, Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga dalam satu kenyataan disiarkan sebuah portal berita mengkritik tindakan polis yang didakwanya bertindak kasar ketika menyuraikan perhimpunan haram itu dan meminta Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) mengadakan siasatan berhubung dakwaan tersebut.

Mengulas perkara tersebut, Budiman juga meminta Suhakam agar mengadakan siasatan terhadap pencabulan yang dilakukan oleh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu selain pemimpin pakatan pembangkang terhadap hak asasi majoriti rakyat yang tidak menyokong Bersih tetapi menerima kesan akibat penganjuran perhimpunan haram yang diadakan Sabtu lalu.-Meloya.

Polis ada hak asasi pukul rakyat tak bersenjata...ha ha ha
Polis ada hak asasi sepak, terajang rakyat yang tangan kosong ketika berdemo ha ha ha
Land Rover polis ada hak asasi langgar Mat Sabu hingga tak boleh berjalan ha ha ha
Polis ada hak asasi kerjakan rakyat tak bermaya sampai setengah mati..
Polis ada hak asasi tembak gas pemedih mata ke kepala Khalid Samad MP Shah Alam sampai kena jahit 6 jahitan...
Suhakam langgar hak asasi sebab kecam polis buat pesta pukul rakyat ha ha ha

Ini fatwa malukan belia ha ha..bodek tak habis-habis

Adakah tuntutan Bersih 2.0 minta SPR guna dakwat celup jari langgar hak asasi? Ha ha
Adakah tuntutan Bersih 2.0 minta SPR tambah waktu berkempen 21 hari langgar hak asasi?

Polis tutup jalan ke KL , halang rakyat ke KL 9 Julai itu hak asasi ha ha
Polis tangkap rakyat pakai baju kuning Bersih itu hak asasi..ha ha

Hak asasi untuk Umno , Perkasa boleh berdemo hingga jalan jem atas jambatan Pulau Pinang sampai 4 jam!
Hak asasi hanya untuk gerombolan, untuk Bersih dan rakyat langgar hak asasi!

1 ulasan:

  1. Hak asasi saya nak kata.."No Comment"..

    uhuk..uhukk.

    BalasPadam