Jumaat, 29 Julai 2011

Najib ugut orang Cina sebab tak undi BN?


Sebelum demo Bersih Tok Ayah Perkasa Braheng Ali berkata kepada orang Cina;

“Cuba bayangkan jika berlaku huru-hara... jika himpunan Bersih 2.0 tidak dibatalkan, saya percaya kaum Cina perlu simpan bekalan makanan.

“Ya, apa sahaja boleh berlaku. Dan saya minta agar polis mengambil apa sahaja tindakan dan gunakan kuasa mereka untuk bertindak,” katanya pada pelancaran perhimpunan Gerak Aman di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini.

Sebaliknya orang Cina tidak takut dengan gertakan Braheng Ali, depa keluar ramai-ramai di jalanraya pada 9 Julai lalu, yang tak keluar ialah Perkasa yang hanya melepak di kedai kopi sambil bersiar-siar di KL.

Setelah demo Bersih 2.0 berlalu PM Najib berkata pula kepada orang Cina di Kedah;

"Jangan kita buta sejarah dan jangan tak kenang budi. Ini sejarahnya yang kita warisi sehingga hari ini. Kalau pemimpin-pemimpin Perikatan dulu tak buat keputusan ini takkan ada sekolah Cina hari ini. Jangan jadi bangsa yang buta sejarah dan tak kenang budi," katanya.-Malaysiakini Najib:Jangan buta sejarah dan tak kenang budi.

Adakah kita sebagai rakyat Malaysia yang tak pangkah bn, undi BN dianggap bangsa yang buta sejarah dan tak kenang budi?
Budi siapa yang kena kenang?Rakyat yang undi BN telah kayakan mereka sejak 53 tahun yang lalu.Mereka berada ditampuk kuasa hingga sekarang.Kenapa bimbang orang Cina tak undi BN? Tak lain tak bukan untuk terus BN berkuasa.Mereka takut kalah..bila kalah hilang kuasa..hilang kuasa boleh jadi gila ha ha.

Politik ugut mengugut ini telah lama berjalan untuk kesinambungan BN terus berkuasa.Hanya yang berani buat perubahan saja akan tolak BN.Tapi sampai bila boleh ugut-ugut ni?Rakyat semakin sedar maukan angin perubahan dalam pemerintahan negara.Bila politik ugut ni dah tak laku, dah tak jalan BN akan tumbang jua akhirnya di Putrajaya.Rakyat bukan pekakas BN bukan alat Umno-Bn tapi rakyat adalah pembayar cukai dan duit rakyat yang bayar gaji pemerintah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan