Selasa, 5 Julai 2011

Demo dalam stadium boleh makan kacang kuda

Kata Ambiga Pengerusi Bersih 2.0 bila selesai pi mengadap Yang Di Pertuan Agong Sultan Mizan,

“Kami telah mengadakan pertemuan dengan Agong dalam keadaan yang baik dan kami berterima kasih dengan pertemuan ini,” kata Ambiga kepada pemberita sebaik sahaja keluar dari Istana Negara.

“Kami menerima tawaran kerajaan untuk mengadakan perhimpunan di stadium, jadi tiada perhimpunan di jalanan.”Baca di sini.

Apa yang Ambiga, Pak Samad Said dan Presiden JIM Zaid Kamarudin bincang dengan Agong hanya depa saja yang tahu.Mungkin Ambiga dan rakannya diberi pilihan samada batalkan terus demo jalanan atau boleh demo tapi dalam stadium saja.Tiada pilihan selain teruskan berdemo tapi dalam stadium.

Jika diteruskan juga demo jalanan barua-barua Umno -Bn akan kata PR dan Bersih 2.0 derhaka perintah Agong dan boleh dicaj memerangi Yang Di Pertuan Agong! Puak silat dah standbye nak halang demo Bersih 2.0.Darurat juga akan diistihar bila polis kata akan minta bantuan tentera untuk halang demo jalanan Bersih 2.0

Apa ada dalam stadium?Rumput dan padang bola serta kerusi-kerusi boleh duduk santai sambil dengar penceramah berceloteh tentang SPR dan 8 tuntutan Bersih 2.0.Sambil tu boleh makan kacang kuda atau kacang pol!

Di luar stadium ada apa?Di luar stadium akan ramai para peniaga yang jual kaset-kaset ceramah, kopiah dan paling tak pernah ketinggalan ialah penjual ubat kuat untuk lelaki!Beli jangan tak beli.

Eloklah tu daripada batal terus lebih baik buat jugak.Kalau batal terus Umno-Perkosa dan pencacainya akan tertawa terbahak-bahak keseronokkan.Selamat berdemo dalam stadium sambil makan kacang kuda.Bawa semua ahli keluarga pakai baju Bersih 2.0 untuk kuningkan seluruh stadium.

Menarik;

Yeh! Yeh! Kita menang! hmmm....or....did we?-Malaysiatoday

3 ulasan:

  1. Sempoi jugak..sambil makan kacang kuda kita tengok tayangan perdana Mat King Leather

    BalasPadam
  2. hmmm....

    baju kuning lani dah halal dipakai belum?


    Jongang Bangang
    Aku tak pernah silap yang aku memang selalu buat silap

    BalasPadam
  3. nak pakai kena samak dulu

    BalasPadam