Selasa, 25 Mei 2010

Harta Dalam Negeri Pun Kita Bagi Percuma, Tambah La Harta Di Luar Negara

Setelah dua telaga minyak Blok L dan M di Sarawak dibagi percuma kepada Brunei yang bernilai RM320 bilion kini tanah KTMB di Singapura pulak bertukar tangan kepada hak milik Singapura. Semua harta negara kita bertukar tangan dalam sekelip mata. Mudah sungguh UMno-Bn buat kerja.

Pemimpin Umno -Bn bukan takat bagi free harta negara yang ada di darat malah yang ada di tengah laut macam Pulau Batu Putih pun Malaysia putih biji mata. Semua bagi kat orang . Harta negara macam harta mak-bapak pemimpin Umno. Pi jumpa sembang-sembang, pakat lawan gelak hang aku lepas tu kata Tanah KTMB milik Malaysia di Singapura dah ditukar dah!

Nak bagi harta negara sudah tentu dibawa ke Parlimen, bentang di Parlimen, jumpa Majlis Raja--Raja baru boleh buat kira. Ni dak terus kata tanah KTMB dah tak jadi milik negara dah, boleh selesai macam tu. Harta negara bukan harta pusaka pemimpin Umno.

Harakahdaily Tukar tanah KTMB dengan tapak perjudian? Melaporkan:

Belum selesai isu judi bola sepak, Datuk Seri Najib Razak telah bersetuju untuk menyerahkan tanah Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Singapura kepada syarikat usahasama dan digantikan dengan tanah di kawasan perjudian Singapura iaitu di Marina Bay.

Alasan yang digunakan adalah, tanah ini mungkin akan ditukar ganti dengan tanah yang lebih bernilai dan mudah dimajukan apabila Malaysia dan Singapura menubuhkan sebuah syarikat usaha sama sebelum 31 Disember 2010 ini. Baca lanjut klik tajuk di atas.

Berkaitan;
Malaysia setuju serah tanah KTMB di Singapura-Bernama/Malaysiakini

4 ulasan:

  1. Salam...
    mdhnya kje depa...lama2 rakyat jek warganegara Malaysia tpi negara bkn hak milik Malaysia...jdi pengemis di bumi sendiri...dunia dah nak kiamat da ni...bnyakkanlah berbuat amal...jauhkan kemungkaran..wawahua'lam

    BalasPadam
  2. Tanah tapak rumah masih ada lagi maaa...apa nak risau...itulah apa yang ada dalam kepala hotak orang UUmmnogok. Tengok thailand...saham talikom taksin punya sendiri bila jual pada temasik...dia digugurkan...saham talikom malaysia dijual...orang malaysia senyap...Pembangkang bantah...dia orang guna tv3/4 jawap...merapulah lagi...Agaknya kalau tanah kubur nenek dia..nak dilelong...baru dia orang meloncat agaknya...kemungkinan akan belaku.

    BalasPadam
  3. Ini kerja kerajaan gila!!!!!Mana ada pemimpin negara lain jual tanah pada negara luar...carilah. Sangup membunuh dan perang pasal rebut tanah adalah....berketuakan orang gila....rakyat setengah gila dibuatnya...Nak mampus dan gila babi agaknya pemimpin malaysia ni...Habis tu takkan nak diam diri je rakyat dan raja-raja ni!!!!Ini sudah bahaya pada rakyat malaysia...tentera mesti kasi rampas kuasa ni...kalau nak malaysia kekal dalam dunia...

    BalasPadam
  4. Lu ketawa la...gua cemas sama ini anak razak...jadi pati kita nanti...jangan main-main...tak boleh tunggu PRU 13...habis negara ni dijualnya...

    BalasPadam