Sabtu, 8 Mei 2010

Ribuan anak muda hadir himpunan Palestine di Shah Alam



Ribuan manusia hadir dalam Perhimpunan Perdana Palestine di Stadium Malawati , Shah Alam malam ini. Program yang bermula siang tadi jam 5 petang itu dirasmikan oleh Datuk Bandar Shah Alam mendapat sambutan hebat terutamanya golongan muda yang bencikan kekejaman Zionis Israel di Palaestine.

Nampaknya kesedaran golongan muda Islam berkaitan isu antarabangsa begitu hebat dan tak dijangkakan .Mungkin penangan Umno-Apco menyebabkan kesedaran ini yang menjadi punca bertambahnya kebencian golongan muda terhadap Zionis Israel.

Pelbagai acara diadakan termasuk persembahan kumpulan muzik yang menyanyikan lagu-lagu yang ada kaitan dengan Palestine, ceramah dan pertunjukkan video kekejaman Zionis Israel terhadap umat Islam Palestine dipertontonkan kepada ribuan hadirin yang hadir.

1 ulasan:

  1. Salam..
    rakyat skrg dah berfikiran terbuka...dah blh fikir baik buruk...tidak beriman seseorg muslim itu slagi dia tidak mengasihi saudaranya lebiih dari dirinya...wawahua'lam...renungkan firman Allah dlm surah Al-Maidah Ayat 100yg bermaksud : "Katakanlah (wahai Muhammad): Tidak sama yang buruk dengan yang baik, walaupun banyaknya yang buruk itu menarik hatimu. Oleh itu bertakwalah kepada Allah wahai orang-orang yang berakal fikiran, supaya kamu berjaya"

    BalasPadam