Jumaat, 21 Mei 2010

Bangunan Umno (PWTC) dibina dengan duit rakyat?

Dalam berita Malaysiakini Wain:'Penyelewengan RM100 Bilion Dr Mahathir Disokong Bukti melaporkan bahawa bangunanUmno (PWTC) dibina dengan dana awam maknanya duit kita yang jadi rakyat yang lawan Umno turut difaraidkan untuk bina bangunan Umno yang berdiri megah ditengah bandaraya Kuala Lumpur.

Kata Barry Wain penulis buku 'Malaysian Maverick ': Mahathir in turbulent times yang mendedahkan penyelewengan yang dilakukan Tun Mahathir ;

"Dr Mahathir mempunyai memori singkat. Menteri kewangannya sendiri mengemukakan satu laporan audit oleh Pricewaterhouse (Cooper) di Parlimen pada pertengahan 1990-an. Kerugian pada masa itu, saya rasa berjumlah RM9.5 bilion dan ianya makin bertambah selepas itu.

"Dia tidak akan senang hati apabila diingatkan tentang perkara ini, tapi itulah kehidupan... Selagi saya (menulis dengan) seimbang kepada dia, dan saya telah terbitkan pandangan dia," kata Wain dalam satu wawancara khas dengan Malaysiakini semalam.

Dr Mahathir juga sebelum ini menafikan dakwaan Wain bahawa bangunan ibu pejabat Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dibina dengan dana awam.

"Saya ada satu salinan akaun Umno yang diaudit, termasuk dana politik rahsia dan ia menunjukkan dengan jelas, mereka ada berpuluh juta di dalam akaun ketika (Daim Zainuddin) mengambil alih," katanya lagi.

Tambahnya, beliau juga menemuramah banyak sumber untuk buku tersebut bagaimanapun tidak memasukkan kesemuanya sekali.

"100 peratus (yakin), kesemua fakta adalah benar. Tidak ada satu pun kesalahan dalam buku tersebut.-Malaysiakini

1 ulasan:

  1. Salam....
    makin lama makin bnyk pla rahsia didedahkan...org kata kalo bt perkara xbaik lambat laun org tau jugak...wawahua'lam

    BalasPadam