Sabtu, 15 Mei 2010

Isu lompat parti: Tak pa- tak pa lama-lama tinggal celepa!

MP Wangsa Maju Wee Cho Keong dah tinggalkan PKR dan jadi MP Bebas. Dua tiga hari lepas dok sembang dengan kawan-kawan daripada PKR yang masih setia dengan parti itu. Katanya walaupun Ezam Mohd Nor, Lokman Adam dah joint Umno beliau masih berjumpa dan tegur sapa kerana dulu semasa era reformasi sama-sama berjuang untuk lawan kezaliman Umno.

"Kawan-kawan tapi ideologi dah bertukar apa boleh buat . Kita tak boleh paksa orang." Kata sahabat daripada PKR.

Pemimpin PKR pulak bila nak keluar parti tunggu 'time' pilihanraya. Kalau keluar parti 'time' tak ada prk tak ada ummph. Baru nampak glamour sikit.

Kata sahabat daripada PKR tu lagi untuk tenangkan keadaan dan juga diri sendiri, "Apa kita nak hairankan ,dulu PKR dalam parlimen biasa hanya ada satu saja kerusi parlimen Permatang Pauh dan di Kelantan Pas hanya menang tipis untuk terus kuasai negeri Kelantan dalam pru 2004."

Ya la tapi masa tu zaman PKR tak menang lagi, ni zaman menang di beberapa negeri ramai pulak yang jadi curang terhadap parti PKR termasuk di kalangan 'parti lain' dalam Pakatan Rakyat yang nak menggatal dengan Umno. Pasai apa?

Kita ni yang tak ada kepentingan apa-apa rasa seronok sebagai rakyat bila Selangor di perintah Pakatan Rakyat ! Momokkan kata akan berlaku huru-hara jika selain Umno-Bn berkuasa semuanya bohong belaka. Yang kedengaran sayup-sayup di telinga ialah hak Melayu hilang! Baru dua tahun Pakatan perintah boleh kata hak Melayu hilang . Yang Umno perintah 50 tahun tu hilangkan hak Melayu. Mungkin kerana Umno yang tak pernah kalah jadi terbalik bila bercakap .Depa ingat Pakatan dah perintah Selangor 50 tahun Umno-Bn baru 2 tahun!

Apa pun politik boleh berlaku macam-macam.Hari ini berkelahi esok jadi sahabat. Esok berbaik-baik lusa dah jadi musuh tu politik kat Malaysia ni. Jangan semua kata tak pa, tak pa dia nak lompat, lompat pi la apa kita nak peduli, ni baru nampak yang mana sampah yang mana berlian. Betoi jugak la tapi kalau selang seminggu meloroih sorang-sorang mau tak rasa gayat! Semua tak pa lama-lama tinggal celepa!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan