Rabu, 5 Mei 2010

Obama yang nak jumpa Najib: 'Ular lidi nak telan naga'

Naib Presiden Pas , Mahfuz Omar mengatakan kenyataan PM Najib yang mengatakanPresiden Amerika Syarikat ,Barack Obama yang nak jumpa beliau sebagai satu pembohongan semata-mata.
Harakahdaily dalam laporannya Kempen di Sibu bermula dengan pembohongan melaporkan ;

Kata Mahfuz, "Kenyataan Najib bertentangan dengan dengan jawapan (Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri) Nazri Aziz di Dewan Rakyat yang memuji perkhidmatan dan lobi firma Yahudi Zionis, APCO Worldwide yang menggasak wang rakyat negara ini hampir RM77 juta sehingga Najib mendapat peluang yang diidam-idamkannya untuk mengadap Obama.

"Walaupun Nazri berusaha memperbaiki kenyataannya yang memuji jasa APCO yang membolehkan Najib mencapai idamannya untuk bertemu Obama, tetapi di kalangan pemimpin Umno, kenyataan pertamalah yang biasanya benar.

"Kenyataan susulan untuk memperbaiki kenyataan pertama hanyalah untuk mengawal kerosakan (damage control) akibat kenyataan pertama," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Bagi Mahfuz, jika benar dakwaan kononnya Obama yang mahu berjumpa Najib, "ia tidak ubah seperti guru besar memanggil pelajar bermasalah untuk berjumpanya".

"Kalau pelajar bermasalah dipanggil berjumpa guru besar, biasanya dia dipanggil untuk dirotan.

"Kalau pemimpin negara angkuh seperti Amerika Syarikat memanggil pemimpin negara kecil mengadapnya, biasanya pemimpin negara kecil itu dileteri dan diberi amaran mengenai pelbagai perkara antaranya mengenai perbuatan memperdagangkan manusia (human trafficking)," katanya.

Beliau juga kesal dengan dakwaan Najib yang dianggapnya cuba memperbodoh-bodohkan rakyat Malaysia.

"Perdana Menteri juga cuba menggambarkan kononnya Obama mahu berjumpa dengannya supaya beliau memberi penjelasan mengenai Model Ekonomi Baru (MEB).

"Najib jangan ingat rakyat negara ini bodoh sangat untuk mempercayai dakwaannya itu. Kalaupun Obama mahu bersikap diplomatik atau mengambil hati tetamu, adakah sehingga ke peringkat meminta Perdana Menteri menjelaskan mengenai MEB?

"Kerja mencari maklumat mengenai MEB hanya kerja pegawai Amerika yang berpangkat rendah sahaja," kata Mahfuz.-Harakahdaily

Hanya negara haram Zionis Israel saja yang berani lawan cakap AS. Zionis Israel juga jadi penasihat AS di negara Arab yang kebanyakkannya jadi boneka AS.

Berkaitan;
Najib:Obama yang mahu berjumpa saya-Malaysiakini/Bernama

1 ulasan:

  1. salam...
    Rakyat skrg bkn mcm rakyat dulu...mereka dah pandai fikir apa yg betul dan apa yg salah..nampaknya...tugas2 pemimping kita berkesan dlm menegakkan kebenaran..teruskan usaha pemimpin2ku...takbir!!!...ALLAHUAKBARx3

    BalasPadam