Selasa, 4 Mei 2010

Contoh bodoh tak boleh diajar ada di sini

Berikut adalah komen seorang 'nasionalis Melayu Umno Selangor' terhadap kenyataan Tok Guru Nik Aziz yang mengatakan asingkan agama dan politik sebagai 'bodoh tak boleh diajar'. Komen ini dikeluarkan oleh Timbalan Pengerusi Umno Selangor , Noh Omar yang seolah-olah negeri Selangor ini 'Tok Wan' dia yang punya.

“Jangan nak bawa perangai atau stail orang Kelantan datang ke Selangor.

“Kita ada undang-undang sendiri, ada Sultan sendiri... jadi perbuatan PAS seperti tidak menghormati Sultan,” kata beliau sambil menambah, sebagai orang Melayu tidak menghormati Sultan Selangor.

Noh berkata tindakan Nik Aziz adalah tidak menghormati undang-undang negeri lain.

“Dia tolak politik sebagai ‘bodoh’, dia dua kali ganda lebih bodoh sebab dia Menteri Besar. Andai kata Sultan Kelantan mengeluarkan peraturan sedemikian, adakah dia (Nik Aziz) akan patuh atau tidak?

“Kalau tak suka, pergi ke negeri yang rasa masjid boleh jadi tempat politik, dipersilakan. Usah datang ke Selangor. Jangan nak hina undang-undang orang Selangor,” kata beliau.-Malaysian Insider Noh Omar minta Nik Aziz 'jangan bawa perangai Kelantan.

Bodek jangan tak bodek..

1 ulasan:

  1. Salam...
    ni lah perangai Umno....suka sgt membatu apikan org...perkara yg kecil diperbesarkan...tau x dosa memfitnah itu lebih besar dari membunuh...fikir2kanlah dan renungkanlah...wawahua'lam

    BalasPadam