Ahad, 29 November 2009

Umno Takut Dengan Doa Orang Yang Kena Zalim

Isu royalti minyak yang dituntut Kerajaan Kelantan sampai sekarang tak diendahkan Umno-Bn yang merampas hasil minyak Kelantan tanpa bayar satu sen pun kepada Kerajaan Negeri.Adakah ini bukan satu bentuk kezaliman kepada rakyat Kelantan dan kerajaan yang memerintah Kelantan? Wang Ehsan akan bertukar royalti sekiranya Umno yang perintah Kelantan seperti yang berlaku di Trengganu.

Ini apa yang dilaporkan Berita Harian online, betul atau tidak baca saja, kalau tak betul dan provokasi itu dah memang kerja mereka:



Nik Aziz kelmarin berkata, beliau dan penyokongnya sudah mendoakan agar Perdana Menteri mengubah fikiran supaya memberikan royalti kepada negeri itu, jika tidak beliau akan berdoa supaya Allah menghapuskan masa depan Najib dan Umno.

"Saya doa tadi ramai-ramai minta Allah SWT perbetulkan pemikiran Perdana Menteri, biar dia beri (royalti)...kalau tak, kita doa supaya Allah musnahkan masa depan dia, parti dia, kumpulan dia, proksi dia semua akan musnah, tak mustahil benda ini akan berlaku," katanya. -Berita Harian online

Maka ulama-ulama yang pro Umno pun tentang keras apa yang MB Kelantan itu kata. Mereka bersuara apabila doa untuk Umno lingkup. Mereka bersuara apabila doa ditujukan kepada pemimpin Umno yang mereka sayang jika dimakbulkan mungkin periuk nasi mereka sendiri masuk pasir. Mereka tidak bersuara bila Umno nak bagi wang royalti ditukar wang ehsan yang jelas termaktub dalam perjanjian antara Petronas dan Kerajaan negeri Kelantan kena bayar 5 peratus hasil minyak dibayar dalam bentuk royalti kepada kerajaan negeri Kelantan bukan wang ehsan.

Ulama -ulama pro Umno ini tak pertikai dengan sikap Kerajaan Umno-Bn yang jadi munafik kerana mungkir janji dalam perjanjian antara Petronas dengan Kerajaan negeri Kelantan, yang mereka pertikai doa Tok Guru saja.

"Berdoa meminta Allah memusnahkan kehidupan dan masa depan orang lain tidak boleh, haram dan berdosa besar. Kalau kepada kafir harbi (tidak tunduk kepada pemerintahan kerajaan Islam) tidak mengapa. "Sesama Islam tidak boleh berdoa seperti itu. Kita digalakkan mendoakan kesejahteraan orang lain, terutama saudara seagama. Orang berdoa supaya Allah memusnahkan kehidupan orang lain perlu bertaubat dan perlu memohon maaf dengan orang yang dimaksudkan. Kita tidak boleh putuskan silaturahim," kata Mufti Perak Harussani Zakaria baca di sini

Sementara itu, Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut, berkata umat Islam yang berhajat supaya orang lain yang seagama dengannya menderita dan kehidupannya musnah sebenarnya mahu mencabar al-Quran yang menegaskan orang Islam bersaudara.

Mereka hanya bimbangkan keselamatan dan kesejahteraan Umno tapi bila rakyat kena zalim denganUmno, kena tipu dengan Umno, kena bunuh dengan Umno mereka diam mulut tterkunci rapat untuk berbicara hal-hal yang tidak menyebelahi Umno

Tiada ulasan:

Catat Ulasan