Isnin, 16 November 2009

Siapa Nak Taja Ambo Ambik- TGNA

TGNA berkata sapa-sapa nak taja beliau pergi Haji tahun depan beliau akan terima dan kalau tak ada orang taja pun beliau akan pergi juga .

"Tahun depan ada orang tak nak taja ambo (saya) gi Mekah. Siapa nak taja ambo ambik. Tak taja pun ambo gi," katanya semasa berucap pada majlis solat hajat dan sambutan 19 tahun pemerintahan PAS Kelantan di Pusat Tarbiyah Islam Kelantan (PUTIK) di sini Ahad malam.Baca di sini-Bernama

Sementara Nik Amar Nik Abdullah , Timbalan PJ Pas 11 Kelantan berkata;

"Untuk elak keadaan akan datang menjadi lebih serius lebih baik dia tidak pergi kerana dalam politik ni macam-macam boleh jadi. Ia menyebabkan persepsi yang kurang elok sedangkan di dalam Islam menaja haji itu tidak salah," katanya.

3 ulasan:

  1. Woit Nik Amar, menaja orang pi Haji ka Umrah ka tak salah dari sudut agama yang hang anuti. Jika hangpa taja orang yg tak mampu kerana tak dak wang itu lebih baik daripada hangpa taja Nik Aziz. Dia ada gaji dan elaun tiap2 bulan dari wang rakyat yg diperuntukan kpd beliau sebagai MB jawatan ulamak. Dia pi kerja ka tak pi ka gaji jalan, sebab itu gaji rasmi beliau jadi MB. Jika hang Nik Amar ada rezeki jadi MB itulah juga gaji dan elaun yg hang akan nikmati. Cuma hang belanja wang untuk rakyat kerana rakyat yg pilih parti hangpa. Jangan hangpa nak pau orang yg dapat projek pulak. ITU NAMANYA...

    ZolSatibo

    BalasPadam
  2. If the Mentri Besar of Kelantan can blatantly defend his right to accept the gift of an all-expenses paid pilgrimage from a company that has been awarded exclusive rights to a government project, the state and the nation are in danger of subscribing to and encouraging unethical practices in government and governance.

    ZolSatibo

    BalasPadam
  3. woit misaimerah hangpa lebih afdal promosi setiap detik hak royalti petro rakyat Kelantan kerana jika kesedaran orang ramai atas isu mati, masa depan rakyat akan kelabu. Jika hak ini dapat, hangpa pun ada saham akhirat dlm memperjuangkan hak rakyat. Isu ini mahu di matikan oleh gerombolan agar rakyat nampak bini Rosmah hebat di mata rakyat dgn wang ehsan.

    BalasPadam