Khamis, 26 November 2009

Timbalan Menteri Besar Lebih Layak- Husam

Isu siapa bakal pengganti Menteri Besar Kelantan muncul selepas tamatnya isu Haji Taja dan PMBK yang hangat diperkatakan media.Nik Amar Nik Abdullah, Pesuruhjaya Tiga Kelantan menyatakan Tok Guru kena umumkan siapa bakal pengganti beliau untuk elak perebutan dan konflik .


"Semua calon layak, Timbalan Menteri Besar lebih layak lagi sebab dia paling senior.

"(Cuma) jangan calonkan nama saya cukup, kerana saya tidak mahu dicalonkan," kata Husam Musa yang juga Exco Kanan Kerajaan Negeri Kelantan.

Sebelum ini Tok Guru telah memuji Husam sebagai salah seorang yang cerdik dan telah berjaya bangunkan Kelantan .Pujian ini mungkin menimbulkan rasa tidak senang dan selesa kepada mereka yang memusuhi Husam.Pujian akan dibalas dengan taktik dan serangan untuk jatuhkan pihak yang tidak disukai.

Mengenai kenyataan Nik Aziz yang memuji beliau sebagai pemimpin muda PAS yang berkaliber, Husam berkata beliau berterima kasih di atas penghargaan itu.

"Saya ucap terima kasih kerana saya dua tahun menderita kerana (dikatakan) menentang kerajaan perpaduan dan saya difitnah kiri kanan, blog yang tidak ada nama hentam saya, macam-macam program diatur untuk menanyakan saya, tetapi saya tidak boleh balas balik kerana nak jaga perpaduan dalam parti dan imej parti," kata Husam.-bernama klik di sini

Berkaitan baca di sini- Husam saman NST dan Berita Harian Singapura

Tiada ulasan:

Catat Ulasan