Sabtu, 28 November 2009

Kolonel Mat Mana Pulak?

Kalau setakat Pengerusi Umno Kelantan Mustafa Mohamed dan Naib Presiden Umno Hishamudin Hussein suruh MB Kelantan letak jawatan itu perkara biasa tapi kalau ada di kalangan pemimpin Pas memberi kiasan dan bahasa yang melengkoi-lengkoi suruh Tok Guru Nik Aziz letak jawatan itu mungkin luarbiasa.

Isu di Kelantan yang timbul yang huru-harakan saja kepimpinan Pas terutamanya di Kelantan tak ada yang menguntungkan Pas malah masa terbuang begitu saja untuk melawan musuh tradisi Pas iaitu Umno. Umno pun tumpang sekaki dan tumpang 'toi' untuk keruhkan lagi suasana .Masa untuk melawan Umno digunakan untuk berperang sesama sendiri.

Kadang-kadang rasa fed-up dengar macam-macam cerita kelaku buruk Pas yang didedahkan sendiri pimpinan Pas kepada media, Masing-masing nampak wartawan macam dah tak sabar nak bercakap cari populariti untuk bercakap benda buruk yang tak sepatutnya diberitahu kepada media.

TGNA kata ada Kol Mat pula yang jadi perancang nak jatuhkan beliau. Adoiii pulakdah .


“Usaha ini bukan baru, usaha ini selama-lama. Kita parti ni seperti orang berniaga, kalau kita pergi ke kedai A dia nak jatuh kedai B, pergi kedai B dia nak jatuh kedai A.

“Begitu juga parti politik, saya bawa parti Islam. Kita ada Ibrahim Libya, kena bunuh. Kita ada 13 Mei Tok Guru di Kelantan ini kena 'bubuh' dalam ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri),” katanya kepada pemberita ketika ditemui di kediaman beliau di Pulau Melaka, semalam.

Ditanya siapa dalang di sebalik konspirasi tersebut, beliau berkata: “Ini cerita lama. Saya sebut nama (Kolonel Mat) semalam fasal ini barang sah dan sahih." -Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan