Ahad, 15 November 2009

Pengganti Dua Tok Guru Belum Ada-Mat Sabu

Renung lama-lama siapa yang layak bakal ganti Presiden Pas Tuan Guru Hadi Awang dan Murshidul Am Pas Tok Guru Nik Aziz tak nampak lagi bakal pengganti. Kata Mat Sabu AJK Pas Pusat-

"TGHA memang ada kelemahan tapi beliau juga ada karisma beliau sendiri."Begitu juga dengan Tok Guru Nik Aziz yang sekarang ini dilanda dilema dengan isu Perbadanan Menteri Besar Kelantan dan isu tak jadi pergi haji gara-gara ditaja orang.

Timbalan Presiden Pas Ustaz Nasa mungkin hanya kekal untuk sementara waktu saja lagi sementara menunggu pemilihan baru dalam Muktamar dua tahun daripada sekarang. Sikap Presiden Pas yang mempertahankan Murshidul Am Pas yang kecoh dengan isu Haji yang ditaja dan isu PMBK menunjukkan beliau tak terasa hati dengan apa yang melanda dirinya dalam isu UG yang ditentang kuat Murshidul Am Pas.

Kata Mat Sabu Pas selepas dua tokoh ini akan hadapi zaman getir jika tidak pandai hadapi segala isu dalam Pas dan luar Pas.

Kata TGHA pula berkaitan isu yang dihadapi oleh MB Kelantan itu;

“SPRM cukup peka untuk selamatkan PAS,”
ujarnya kepada wartawan di sini, kelmarin.-harakahdaily. Adakah menantu Tok Guru perlu letak jawatan untuk elakkan fitnah melanda Tok Guru?

1 ulasan:

  1. Menantu ni OK. Yang tak OK, dia kecohkan Pas. padan muka hangpa. hangpa ingat Tok Guru hangpa tu maksum ka? kalau ada duit belamabak pi sendari la haji tu. jangan dok kata orang quraish sekat TG hangpa. hangpa sendiri hal nak tuduh orang lain. Ini ashik nak tunggu member belanja tak jadi. Syabas manantu !

    BalasPadam