Sabtu, 8 Mei 2010

Rais Yatim meludah ke langit


Kata Menteri Penerangan ,Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim orang Melayu jangan lupa asal-usul, kena taat kepada Raja-Raja Melayu dalam berita Bernama/mstar Online -Orang Melayu Perlu Sedar Asal-Usul, Elak Pertikai Institusi Raja ;

"Pokoknya orang Melayu sudah lupa asal-usul dan dahan bergantungnya. Orang Melayu sendiri harus sedar, penjelmaan sejarah harus kita pegang dengan kukuh," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sijil penghargaan kepada agensi dan jabatan yang menyumbang kepada Pameran Keranda di Muzium Negara di sini semalam.

Rais berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai keadaan semasa di mana rakyat kini semakin berani mempertikaikan titah Sultan dan Raja serta konflik dalam sistem beraja itu sendiri.-Bernama/Mstar Online.

Pemimpin Umno hanya nampak Melayu yang tak sokong Umno sebagai penderhaka kepada Sultan dan Raja Melayu sedangkan yang cabut kekebalan raja-raja Melayu, yang tabal raja Melayu tengah padang di Kelantan , yang hina Sultan Terengganu selepas pru -12 ialah pemimpin Umno dan Melayu Umno! Rais Yatim kena cari modal lain selain kaitkan orang Melayu yang tak sokong Umno sebagai penderhaka raja-raja Melayu dalam berpolitik. Dah besaq panjang dah orang Melayu pon tau sapa yang cabut gigi dan geraham raja -raja Melayu kalau bukan Umno!

Hanya Melayu Umno bebas hina raja-raja Melayu tak dianggap penderhaka Sultan.

1 ulasan:

  1. pak rais, kamu bercakap saja macam orang baca puisi, tapi kamu ini sememangnya salah seorang menteri di malayisrael ini yang bodoh, rugi gaji kamu dibayar oleh kerjaan, duit gaji kamu adalh duit rakyat, duit gua le bodoh

    BalasPadam