Ahad, 16 Mei 2010

PRK Sibu: Kalau menang hari Isnin bagi cek! rasuah duit jadi angpau!

PM Najib sanggup lakukan apa saja untuk menang dalam prk Sibu sama macam segala janji di prk Hulu Selangor bulan lepas. Seratus juta lebih dibelanjakan Umno-Bn untuk menang di Hulu Selangor dengan janji pembangunan . Yang dapat rasa lega yang tak dapat dalam janji Umno di-Bn di Hulu Selangor gigit jari dan diucap padan muka kerana percaya sangat dengan Umno-Bn. Janji baru akan dibuat dalam pru akan datang !

Yang menarik kata-kata seorang Perdana Menteri Malaysia yang bernama Najib dalam laporan Malaysian Insider Najib janjikan dana saat akhir pikat pengundi Sibu yang memetik kata-kata Najib;

Perdana Menteri muncul di kubu kuat DAP sambil mengumumkan dana RM5 juta bagi projek mitigasi banjir di Rejang Park.

Pengumuman itu dibuat ketika tinggal tiga jam sebelum kempen yang memperlihatkan saingan sengit antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat, berakhir.

“Saya nak buat satu perjanjian dengan anda. Bolehkah kita capai persefahaman atau tidak?” tanya Najib, yang juga Menteri Kewangan kepada kira-kira 1,000 hadirin perhimpunan di kawasan perumahan di sini.

“Persefahaman ini sangat mudah. Saya bantu anda, anda bantu saya,” kata Pengerusi BN ini.

Wakil BN Robert Lau Hui Yew berhadapan dengan saingan Pengerusi DAP negeri Wong Ho Leng dan Narawi Haron, calon Bebas dalam pilihan raya kecil yang pengundiannya diadakan esok.

“Jika Robert Lau menjadi Ahli Parlimen Ahad ini (esok), saya akan minta agar cek disediakan pada hari Isnin,” kata Najib kepada khalayak kalangan masyarakat Cina ini.

Kata Najib lagi;

“Adakah kita mencapai satu perjanjian atau tidak? Kita capai (perjanjian)! Anda mahukan RM5 juta, saya mahu Robert Lau menang,” katanya lagi.-Malaysian Insider.

Umno-Bn mau habis berapa ratus juta di Sibu untuk menang?Yang diberi sogokan atas nama pembangunan tapi itulah rasuah yang dihalalkan untuk menang. Tak kira apadah rasuah duit atas nama angpau kepada pengundi di Sibu pun boleh .Aah nak kira apa dengan Umno judi yang terang-terang haram pun boleh dihalalkan inikan pulak angpau.

Orang Cina bagi angpow masa tahun baru Cina saja tapi Najib bagi angpow masa pilihanraya! Rakyat dibutakan dengan duit. Rakyat dibisukan kezaliman Umno-bn dengan angpow!

1 ulasan:

  1. salam..
    xlgi..rakyat xmdh ditipu da skrg ni...mereka dah mula bt perubahan...dpt duit skjp jek blh guna...tpi dgn membuat perubahan satu negeri akan dpt hasilnya...cam selangorlah..wawahua'lam

    BalasPadam