Selasa, 22 Februari 2011

Saman Isu Amah: Blogger Din Binjai Mohon Masa Untuk Pembelaan

Saman Fitnah Rais :Blogger Mohon Masa Fail Pembelaan-utusan

Blogger Amizudin Ahmat yang juga defendan dalam kes saman fitnah oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim memohon supaya Mahkamah Tinggi di sini memberikannya masa untuk memfailkan pernyataan pembelaan.

Ekoran permohonan defendan itu yang dikemukakan pada prosiding 17 Februari lalu maka permohonan injunksi inter-parte (kedua pihak) yang sepatutnya didengar hari ini oleh Hakim Datin Zabariah Mohd. Yusof telah ditangguhkan.

Mahkamah pada tarikh tersebut menetapkan sebutan kes saman Rais selaku plaintif pada 21 Mac ini.

Pada 2 Februari lalu, plaintif memperoleh injunksi yang memerintahkan supaya Amizudin mengeluarkan (membuang) artikel yang memfitnah beliau dari laman blognya.

Selain itu, Hakim Zabariah turut membenarkan permohonan Rais selaku plaintif untuk menghalang Amizudin, 42, atau ejennya daripada terus menyiarkan artikel berbaur fitnah itu sehingga permohonan injunksi kedua pihak didengar hari ini. - Utusan

Kata Din Binjai (Sharpshooterblogger) dalam blog beliau ,"Kalau takut dipukul badai...usah berumah di tepi pantai".Lawan Din lawan..u jadi kambing hitam isu rogol amah..Ini kes rogol amah Wikileaks,Harakahdaily dan blogger Rocky Bru yang no wahid dedah tapi depa tak kena..

Baca juga;

Blogger mohon lanjutan masa untuk pernyataan pembelaan saman Rais-TMI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan