Isnin, 7 Februari 2011

Muka ni layak lagi ka jadi wakil rakyat?

Injunksi Sementara :SPR dilarang bincang kerusi Dun Pelabuhan Klang-Themalaysianinsider

Adun Pelabuhan Klang Badrul Hisham Abdullah(gambar) yang dilucutkan kedudukannya sebagai wakil rakyat bulan lalu hari ini memperoleh injunksi sementara bagi menghalang Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) daripada membincangkan status kerusi itu.

Dengan keputusan itu SPR tidak boleh membincangkan status kerusinya sehingga kes yang dibawa ke atas Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor Datuk Teng Chang Kim didengar pada 17 Februari ini.Baca lagi di sini.

Sekarang baru terhegeh -hegeh pi mahkamah nak dapatkan semula jawatan wakil rakyat setelah kerusi dun diistiharkan kosong oleh speaker dun. 6 bulan tak masuk sidang dun Selangor , mentekedarah elaun buta wang rakyat. Sekarang gila talak tetap istihar diri sendiri sebagai wakil rakyat . 6 bulan dok lena makan elaun free sekarang baru terjaga daripada tidur bila hilang jawatan.

Umno pulak kutip sampah ini sebagai koleksi untuk tambahkan kerusi BN dalam dun Selangor.Umno sanggup bela adun ini di mahkamah untuk dapatkan kembali jawatan wakil rakyatnya yang hilang.Kualiti dan mutu tak penting bagi Umno yang penting kuantiti. Angkut la lagi larat Umno nak angkut mana-mana adun PR yang istihar bebas longgok satu tempat. Pru akan datang muka-muka ni pun Umno tak kelapaq dah..tak percaya nanti tengok mau ka Umno ambik muka ni dan wakil rakyat bebas tapi pro Umno ni jadi calon Umno dalam pru akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan