Khamis, 24 Februari 2011

Menteri , TNC HEP UPM patut letak jawatan

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Khaled Noordin dan TNC HEP UPM Prof Dr Mohd Fauzi Ramlan patut letak jawatan dengan insiden yang berlaku dalam pilihanraya kampus UPM yang memalukan.

Kemenangan calon-calon pro M telah dibatalkan namun setelah didesak pihak pelajar ,pembatalan kemenangan calon pro M telah ditarik balik.(gambar atas daripada Kosmo! dan bawah daripada Malaysiakini)

SEKUMPULAN pelajar merempuh sekatan di pintu masuk bangunan pentadbiran UPM kerana tidak berpuas hati dengan pembatalan kemenangan 11 calon Pro-Mahasiswa di Serdang semalam.Baca di sini.-Kosmo!

Pintu kaca bangunan pentadbiran Universiti Putra Malaysia (UPM) yang menempatkan pejabat Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar (HEP) Prof Dr Mohd Fauzi Ramlan, pecah selepas dirempuh sekumpulan mahasiswa pro-M petang ini.

Mereka bertindak demikian selepas Dr Mohd Fauzi enggan memberikan penjelasan mengapa kemenangan calon mereka dalam pilihan raya kampus itu kelmarin dibatalkan. Difahamkan mereka berkumpul di bangunan selama 19 jam - sejak jam 10 malam tadi.

Tengahari tadi, pentadbiran universiti menarik balik pembatalan kemenangan 11 calon pro-M selepas menolak tiga bantahan kerana "tidak berasas disebabkan di luar skop pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UPM 2011 dan kesalahan teknikal".-Baca lagi di Malaysiakini Pintu bangunan pejabat TNC UPM pecah dirempuh pelajar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan