Jumaat, 25 Februari 2011

Akhbar Utusan bagi 'free' pun orang tak mau

Semasa timbul isu Tun Mahathir dengan Tok Guru Nik Aziz yang berlawan hujah, anak saya yang bersekolah di Perlis di sekolah agama berasrama penuh menelefon saya berkata , "Ayah sekolah kami dapat naskah percuma akhbar Utusan." Saya tanya dia, "semua pelajar dapat ka?"Dia jawab, "ya." Saya kata, "Baca boleh tang percaya jangan." Saya tak pernah baca suratkabar lama dah sejak ada media baru. Dulu ya la ada baca akhbar edisi cetak tu pun tengok berita dunia dengan sukan saja .Tapi media baru semua berita tak kira pro kerajaan atau pembangkang saya tengok.

Pejabat kerajaan di negeri Selangor (SUK) sekarang disediakan akhbar pro pr seperti Harakah dan juga akhbar tak berkala Keadilan.Dulu mampoih tak boleh masuk pejabat la ni ok ja no problem.Tu nikmat jadi pemerintah.

Sekolah Cina tolak akhbar Melayu percuma-Malaysiakini


utusan mahathir malay losing power 240910

Tiada ulasan:

Catat Ulasan