Rabu, 23 Februari 2011

Dalam universiti pun ada diktator

Siswa Berang:Kemenangan Pro M Dibatalkan-Malaysiakini

Lebih 100 pelajar pro-Mahasiswa (pro-M) sedang berkumpul di hadapan bangunan pentadbiran UPM bagi membantah pembatalan kemenangan 11 daripada calonnya dalam pilihan raya kampus semalam.

Menurut jurucakap pelajar berkenaan, Ahmad Shukri Kamaruddin, semua 11 calon pro-M itu dihubungi melalui telefon pada jam 9 malam semalam. Mereka kemudiannya diberikan surat rasmi yang mengatakan bahawa kemenangan mereka telah dibatalkan.

"Surat itu ditandatangani oleh ketua unit disiplin, hal ehwal pelajar UPM, Noraihan Nordin" kata Ahmad Shukri.

Kesebelas mereka diberi tempoh sehingga jam 10 pagi ini untuk merayu tetapi terpaksa membayar RM100 setiap orang bagi berbuat demikian.

Kumpulan pro-M menganjurkan bantahan mereka sebaik menerima keputusan pembatalan kemenangan mereka sejak jam 10 malam semalam. Setkat ini, tiada kejadian yang tidak diingini dilaporkan.

NONEPelajar juga meluahkan rasa tidak puas hati mereka dengan timbalan naib canselor apabila beliau tiba di pejabatnya pagi ini.

Satu mesyuarat kemudian diadakan dengan lima daripada calon yang terbabit itu.-Malaysiakini.

Seluruh dunia sedang menyaksikan kebangkitan di seluruh dunia Arab dan Afrika menghambat pemimpin diktator tua supaya turun takhta sementara kita pilihanraya universiti pun berlaku penyelewengan dan ketidakadilan. Kalau pilihanraya universiti pun jadi huru-hara bagaimana dalam pru 13 akan datang lagi huru hara nampaknya.

Buat apa nak dibatalkan kemenangan calon yang menang bukan boleh mengubah pucuk pimpinan negara hanya sekadar pilihanraya dalam kampus saja.Apa yang hendak ditakutkan?

Berkaitan;
UPM batal status calon Pro Mahasiswa termasuk 10 pemenang-TMI
Angin perubahan pada pilihanraya kampus-Malaysiakini
Kecoh, pelajar cuba larikan fail bukti-Malaysiakini
Lokman:Mengapa saya cuba larikan fail-Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan