Jumaat, 11 Februari 2011

Mubarak dan keluarga dah lari...

File 6726

Mubarak reported to have left Cairo with his family, the AFP news agency reports, citing a source close to the government. But it said his destination was not immediately clear.

Mubarak tinggalkan Kaherah
-Berita harian online

KAHERAH: Presiden Mesir, Hosni Mubarak, meninggalkan Kaherah bersama keluarga beliau hari ini, kata satu sumber rapat dengan kerajaan.

Bagaimanapun, destinasi beliau tidak diketahui.Mubarak sudah meninggalkan Kaherah bersama keluarganya," kata sumber itu yang enggan menyatakan sama ada presiden itu meninggalkan Mesir atau menuju ke kediamannya di bandar peranginan Sharm el-Sheikh. - AFP.Baca juga di sini.

Dilaporkan juga sebahagian pegawai tertinggi tentera telah meletak jawatan dan bersama rakyat Mesir berdemontrasi agarMubarak letak jawatan.Inilah hebatnya kuasa rakyat yang tidak lagi mampu dikekang oleh regim Mubarak yang masih berdegil mahu terus berkuasa.Jangan takbur dan bongkak bahawa mana-mana pemerintah akan terus berkuasa selama-lamanya walau sehebat manapun mereka akan tumbang jua satu hari nanti.

Seorang ibu yang kematian anaknya dalam demontrasi anti Mubarak berkata beliau menawarkan anaknya yang lain untuk berjuang melawan regim Mubarak..hebat memang hebat !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan