Isnin, 28 Februari 2011

Bik Mama kempen di Kerdau naik helikopter

Tak pernah -pernah Bik mama Rosmah Mansor berkempen dalam pilihanraya kecil tapi di prk Kerdau Bik Mama kempen siang malam demi untuk menangkan Najib laki beliau bukannya calon BN di prk Kerdau! Siap naik helikopter lagi pergi berkempen di Kerdau. Guna bajet sapa pakai helikopter berkempen?Helikopter sapa punya persendirian atau atas bajet kerajaan?Salah guna kuasa , wang rakyat tak jadi isu dalam setiap pilihanraya bagi Umno-Bn sebab dari dulu, kini dan selamanya inilah perangai Umno.

Rosmah naik helikopter-Malaysiakini

Kali ini, walaupun kempen baru masuk hari kedua, Najib dilihat memecut awal dan mahu memenangi hati 8,999 penduduk di kawasan itu apabila bertungkus-lumus menghadiri pelbagai program dan lawatan di DUN itu - yang dibaca sebagai kempen pilihan raya – sejak daripada awal pagi.

Malah isterinya Rosmah Mansor yang jarang-jarang turun berkempen juga mengiringinya ke kawasan 3+1 yang secara tradisinya merupakan sebagai kubu kuat BN.

Rosmah juga mengakui, oleh kerana Pahang merupakan negeri perdana menteri, beliau terpaksa turun ke kawasan itu walaupun penat dan berpeluh-peluh baru pulang daripada menemai Najib menghadiri program di Labuan jam dua pagi tadi.

“Pagi ini memanglah saya pujuklah juga Datuk Najib, bolehkah saya tak pergi. Dia kata, 'ini negeri Pahang... Negeri I, you kena pergi.'

“Jadi sebagai isteri yang soleh, yang insya-Allah selalulah mengikut kata-kata suami, saya pun selalulah bersiap dan terus naik helikopter lagi datang ke sini,” kata Rosmah dalam ucapannya kepada kira-kira 200 penduduk Felda Jengka 25 pagi tadi.

Hari ini sahaja, sejak 9.30 pagi tadi hingga enam jam sesudahnya, Najib menghabiskan masa di enam kawasan, termasuklah Jengka 23, Jengka 22, Kampung Baru Sarwar, Jengka 25 dan daerah mengundi Kerdau.-Malaysiakini.

Kerdau BN kalah macam Najib yang kalah.Bik Mama yang kalah.Najib kena umum projek berpuluh juta di Kerdau untuk para pengundi undi BN, tambah majoriti.Rasuah pembangunan berjela-jela di Kerdau dan Merlimau. Ada YB tumbang ada projek masuk dalam poket kroni BN..jalan tar baru semua kroni BN dapat .Lagi banyak mati lagi untung kroni BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan