Jumaat, 18 Februari 2011

Orang Sarawak kena tipu lagi

Timbalan Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yaasin semakin melalut-lalut bercakap kepada orang Sarawak yang dah dekat dengan pilihanraya negeri.Muhyiddin pi Sarawak tibai MB Selangor kata tak reti buat kerja perintah Selangor.

“Sokongan rakyat Sarawak pada BN satu kewajipan yang harus kita pegang dan laksanakan agar negeri ini lebih maju, dan sehubungan itu, kita perlukan pimpinan kerajaan yang sudah lama tetapi berpengalaman.

“Tidak guna kalau kerajaan yang baru yang buat kerja pun tidak reti, macam Menteri Besar Selangor (Tan Sri Khalid Ibrahim), macam-macam masalah yang timbul sehingga pentadbiran tunggang langang di negeri Selangor.

“Berdasarkan kajian yang dibuat sebuah universiti baru-baru ini, ramai kakitangan kerajaan tidak puas hati kerana pentadbiran di Selangor tidak mencapai sasaran dan tidak menepati kehendak rakyat,” katanya pada majlis pecah tanah projek Jalan Tuie-Supa-Manggut bernilai RM72 juta di sini hari ini.

Muhyiddin berharap penduduk di Sarawak tidak mudah terpedaya dan termakan janji-janji manis pakatan pembangkang yang cuba meraih undi sehingga menghancurkan masa depan negeri itu.

“Jangan disebabkan dipujuk dan dirayu pembangkang, rakyat menyokong mereka. Jangan dengar suara-suara yang membawa risalah yang tidak baik.

“Dengan adanya BN di sini, kita akan terus tingkatkan semangat dan komitmen untuk menjadikan Sarawak sebuah masyarakat yang berjaya dan maju. Kerjasama rapat kerajaan pusat dan kerajaan negeri Sarawak akan membawa kemajuan dan meningkatkan taraf hidup penduduk di negeri ini,” katanya.

“Jangan disebabkan dipujuk dan dirayu pembangkang, rakyat menyokong mereka. Jangan dengar suara-suara yang membawa risalah yang tidak baik.

“Dengan adanya BN di sini, kita akan terus tingkatkan semangat dan komitmen untuk menjadikan Sarawak sebuah masyarakat yang berjaya dan maju. Kerjasama rapat kerajaan pusat dan kerajaan negeri Sarawak akan membawa kemajuan dan meningkatkan taraf hidup penduduk di negeri ini,” katanya.

Muhyiddin meminta penduduk di luar bandar khususnya memanfaatkan usaha kerajaan yang menyediakan kemudahan asas seperti jalan raya, air bersih dan elektrik di kawasan luar bandar untuk meningkatkan taraf sosioekonomi mereka.

“Dengan adanya jalan raya yang menghubungkan pekan-pekan dan bandar-bandar utama ia akan merancakkan perkembangan aktiviti ekonomi terutamanya apabila hasil-hasil pertanian dapat dipasarkan dengan mudah dan cepat untuk meningkatkan pendapatan dan taraf hidup penduduk luar bandar,” katanya. — Bernama

Ini semua modal lama, taktik lama jaja pembangunan dari Perlis hingga Sabah/Sarawak daripada dulu sampai sekarang tak habis-habis dengan politik basi pembangunan.Orang Dayak percaya, Melanau percaya, Iban percaya, Bumiputera Sarawak percaya kalau tak percaya Umno-Bn dah tumbang di Sarawak..ha ha. Ini janji pembangunan takut orang Sarawak tak undi BN.

Nak bagi tau rakyat Sarawak yang kaya minyak tapi negeri miskin kalau BN menang lagi di Sarawak minyak Sarawak BN sedut lagi kayakan kroni BN di Sarawak dan Kuala Lumpur.

Nak bagi tau rakyat Sarawak MB Selangor tak reti perintah Selangor tapi boleh bagi air 20 meter padu percuma untuk rakyat Selangor.Hanya orang bodoh saja tolak tuah tak mau guna air percuma.Umno dok bising-bising pun dapat air free kat Selangor tu pun tak sedar diri 5o tahun Umno-Bn perintah Selangor tak boleh bagi air percuma.Bising ja lebih.Bila dah tak ada kuasa mengaum kata hak Melayu hilang..nak tipu Melayu tapi orang Melayu mula sedar yang hilang bukan hak Melayu tapi yang Umno dok sapu 50 tahun dah hilang!

Ada pilihanraya janji macam-macam pada rakyat Sarawak puluh juta pecah tanah.Apa macam pecah tanah di Manek Urai, Galas sudah cacak tiang belum?

Ketua Menteri Sarawak dah 30 tahun berkuasa di Sarawak sama macam Mubarak di Mesir yang dah tumbang takkan rakyat Sarawak terus ditipu dengan projek pembangunan Muhyiddin dan BN untuk Ketua Menteri Sarawak terus berkuasa.

Muhyiddin kata BN berpengalaman perintah Sarawak berpuluh tahun tapi sampai sekarang kemudahan asas kawasan kampung tak ada.Pilihanraya sampai baru cakap nak bagi jalan tar dan bekalan elektrik. Rakyat Sarawak kena tipu hidup-hidup dengan 'Bapa Janji Pembangunan'' Muhyiddin Yaasin.

Baca juga;

Kempen:Anak muda tidak 'makan' mi segera-Harakahdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan