Rabu, 22 September 2010

Zakat Satu Trilioon , Lebuhraya 10 Lorong, Pas Kelantan RM 4 Bilion macam cerita 'jutawan Lebanon'!

Utusan Malaysia dan juak-juaknya Umno dan Perkasa minta sprm siasat seberapa segera cerita 'Mat Jenin' yang dikatakan bagi derma kepada Pas Kelantan RM4Bilion, nak buat lebuhraya 10 lorong , bagi zakat satu trilion . Zaman Tun Mahathir dulu buat lebuhraya (Plus) paling banyak 6 lorong ja pergi balik ni sampai 10 lorong!

Tau ka banyak mana satu trilion? Kalau aku tak silap satu trilion sama dengan seribu bilion, satu bilion sama dengan seribu milion.Tak celuih kalkulator kalau nak kira. Tu dia banyak duit jutawan tu orang terkaya dunia pun kalah!

Berita derma RM 4 Bilion tu tah betoi tah tidak dah nak panggil SPRM siasat.Media kita begitu bangkrap dan tak bermaruah langsung tak ada etika dalam bidang kewartawanan dalam menyiarkan berita yang penting boleh dijadikan modal politik walaupun tidak benar dan palsu.

Utusan Malaysia Online melaporkan Motif pemberian jadi tanda tanya;

Abdul Rahim yang didakwa sebagai lelaki bumiputera terkaya dunia di kalangan orang yang hadir ke majlis tersebut turut menyumbangkan 'zakat' sebanyak RM1 trilion untuk projek S7 termasuk pembinaan lebuh raya 10 lorong menghubungkan Kelantan, Perak, Kedah, Perlis sehingga ke Sang Lang, Thailand. Baca semua di sini.

Utusan juga melaporkan Pas perlu perjelaskan kepada rakyat dan RM 4 Bilion Nik Aziz tidak tahu , Nik Din sah naik pentas terima replika cek.

Teringat aku akan kisah seorang rakyat Lebanon yang mengaku sebagai jutawan Ellie Youssef Najem yang dijatuhkan hukuman penjara 6 tahun 5 bulan oleh Mahkamah Majistret atas pelbagai kesalahan di Malaysia yang menangis dan berkata kepada peguamnya, "Selvam, speak to me, how long must I wait before I go out." (Selvam, cakap dengan aku, berapa lama aku mesti tunggu sebelum aku dilepaskan).

Elie gagal membayar wang jaminan RM40,000 sementara menunggu rayuannya dibuat menyebabkan dia dibawa ke penjara.Baca di sini .

Lebih pada RM4 bilion Kelantan layak dapat sebab tuntutan royalti minyak Kelantan kepada kerajaan pusat berjumlah RM4.7 Bilion. Cuba pi siasat bank yang tulis kat 'mock-up ' cek tu betoi ka kawan tu ada duit banyak tu!

Berkaitan;
Umno ecer jenaka gimik cek RM4 Bilion-Harakahdaily
Cek RM4 Bilion :Kelantan senarai hitam I'DA World-Harakahdaily
Pas nafi terima RM4Bilion bangunkan Kelantan-Malaysiakini

2 ulasan:

  1. Puak2 umngok ni dah samapi tahap bangang gila babi.Ahli2 umno patut persoalkan bayaran 77 juta kpd apco worldwide memandangkan langkah2 yg di ambil oleh umno s3ekarang ini semakin menampakkan mereka bodoh dan bangang.

    Buat apa bayar penasihat berpuluh juta kalau idea yg di berikan utk menaikkan imej najib dan secara lansung utk memburuk2kan PR hanye idea sampah.

    BalasPadam
  2. Salam...
    zaman skrg ni sume berlumba2 nak kejar nama...wallahua'lam

    BalasPadam