Khamis, 2 September 2010

'Good Bye' Musa Hasan !




Khidmat Ketua Polis Negara yang 'popular' Musa Hasan tidak akan disambung. Beliau akan digantikan Timbalannya Tan Sri Ismail Omar.

Sepanjang Musa Hasan pegang jawatan Ketua Polis Negara banyak tindakannya tidak disukai rakyat terutamanya berkaitan perhimpunan aman yang sering dibasahi 'water canon', gas pemedih mata dan juga bom asap yang amat perit terkena para penunjuk perasaan yang langsung tidak bawa apa-apa senjata kecuali jeritan dan laungan mahukan perubahan dalam sistem demokrasi negara.

Hatta bawa sebatang lilin peringati ulang tahun ISA akta zalim yang mencengkam rakyat turut ditangkap dan dilokap. Apa pun Good Bye Musa Hasan..!

Berkaitan;
IGP:Ismail Omar ganti Musa Hasan-Malaysiakini
Mampukah KPN baru bebas dari cengkaman Umno-Harakahdaily

2 ulasan:

  1. Salam...
    harap2 bila da tukar ketua polis yg baru...kadar jnayah akan bkurangan dan kurangnye anggota polis yg mnyalahguna kuasa mangkasari rakyat..wallahua'lam

    BalasPadam
  2. pada pendapat saya, KPN yang baru juga akan dicengkam oleh BN dan sekutunya. Selagi mereka berkuasa, mereka berani bertindak. Tetapi, jangan lupa akan RAKYAT, RAKYAT sudah cerdik dan mereka lebih berani melawan!

    BalasPadam