Khamis, 16 September 2010

Selamat Hari Malaysia Bukan 'Satu Malaysia'

Hari ini 16 september adalah Hari Malaysia di mana pertama kali dalam sejarah hari penubuhan Malaysia dirayakan. Penubuhan Malaysia terbentuk pada 16 september 1963 kira-kira 47 tahun yang lalu.

Kita jangan silap pulak Hari Malaysia lain Satu Malaysia lain. Satu Malaysia wujud selepas PM Najib jadi PM . Bila sebut Satu Malaysia depa pangkat angkat jari telunjuk ke atas tu beza dengan Hari Malaysia. Hari Malaysia disambut semua rakyat Malaysia 'One Malaysia' pulak hanya gerombolan Umno -Bn yang pro PM Najib saja yang sokong. Satu Malaysia dituduh ada kaitan dengan Apco talibarut Israel yang dibayar RM77 juta oleh kerajaan Umno-Bn untuk promosi Satu Malaysia.

16 september jugak mengingatkan kita bagaimana tak jadinya PR jijak kaki ke Putrajaya nak perintah Malaysia dengan harapan tinggi menggunung ahli parlimen Sabah / Sarawak lompat masuk PR. Tunggu punya tunggu tengok-tengok meloroih sorang demi sorang ahli parlimen PKR keluar parti jadi MP Bebas. Celaka sungguh !

Akhbar Umno pulak ,Utusan Malaysia didakwa pemimpin Umno tak promosi Satu Malaysia sebab dok ikut telunjuk Tun Mahathir nak perjatuh PM Najib.Tu yang buat Khairy dan Datuk Nazri Aziz kata Utusan tu tak kenal tuan dia sapa!

Semua puak dan gerombolan tak kira parti apa pakat setuju sambut Hari Malaysia. Mungkin depa pakat berebut nak tawan rakyat masuk dalam gerombolan mereka.

Semua gerombolan dan juga parti politik juga pakat kutuk pembunuhan kejam dan zalim tokey kosmetik dan jutawan Sosilawati. Dalam kita pakat kutuk dan riuh kes pembunuhan tersebut jangan lupa kes-kes lain yang dah berlaku seperti kes adik Aminulrashid yang mati ditembak polis.

Perutusan Hari Malaysia oleh Presiden Pas ada di sini.

1 ulasan:

  1. Salam...
    hari Malaysia da diwartakan sebagai cuti umum..bla pla nak tkr hari jumaat sbg hari cuti menggantikan hari ahad???wallahua'lam

    BalasPadam