Selasa, 21 September 2010

Zainuddin Maidin macam orang koma tak makan berbulan-bulan

Zainuddin Maidin bekas Menteri Penerangan macam orang yang kena penyakit koma berbulan-bulan tidur panjang tak sedar sedar diri. Orang koma tak makan ,pejam mata tapi tak mati-mati . Bila dah sedar suasana disekeliling dah jadi lain tapi beliau masih tak berubah-ubah dengan politik basi Umno yang anti Islam.

Zainuddin Maidin macam orang yang kelaparan dan kebuluran tak makan berbulan-bulan, mula buat bising dan cari mangsa utamanya iaitu Pas untuk disembung dan diratah nak buat gulai.Tapi sayang seribu kali sayang mangsanya itu pulak hanya memercikkan tahi ke muka Zainuddin Maidin. Kalau nak terus cari makan dalam Umno Zainuddin Maidin kena sekali sekala maki hamun Pas kuat-kuat kalau tidak periuk nasi terjejas.

Kata Zainuddin Maidin Lupakan Saja Perpaduan Dengan Pas;

“Umno seharusnya melupakan sahaja perpaduan Melayu menerusi PAS yang sejarahnya berakar umbi perkauman dan keagamaan dogmatik, sebaliknya bersama-sama dengan rakan-rakan sejatinya dalam BN menolak sentimen kaum masing-masing,”

Zainuddin Maidin tak sedar bahtera Umno yang dinaikkinya bersama-sama MIC dan MCA semakin tenggelam hanya tunggu masa nak karam tapi masih sombong dan angkuh bila berkata-kata. Kata Zainuddin Maidin lagi seperti yang dilaporkan Bernama;

Zainuddin berkata perjuangan berasaskan ideologi, terutamanya agama, tidak mengenal tolak ansur, bersifat keras serta wajah manis mereka adalah bersifat sementara dalam menunggu kesempatan dan kuasa.Baca di sini.

Inilah contoh manusia yang anti Islam, tolak ideologi yang berasaskan Islam dan lebih selesa dengan ajaran nasionalisme sempit . Bagi Zainuddin yang tak keras mungkin ajaran Komunis , Sosialis dan lain-lain ajaran yang tak jadikan Islam sebagai dasar dan teras perjuangan.

Kata kat Pas tak pa sebab Pas pun dok kata kat Umno tapi kalau tolak Islam , hina agama sendiri agak-agak orang tu tak terkeluar daripada Islam ka?

Baca juga ;
Zam celaru:Selamat tinggal Umno-Bn-Harakahdaily
Zam dan retorik silamnya-Harakahdaily

1 ulasan:

  1. Buat apa nak layan Zam Bangang ni.Dia bukannya ada sekolah tinggi,tulisannya dalam akhbar pun tak betul bahasa.Dia jadi menteri sebab sama kapal dengan Mahathir Kutty dan pandai ampu Mahathir.Dia tulis buku pasal Mahathir - punyalah teruk punya bahasa.Diutusan meloya dia mula jadi pemberita sukan aje,bukan penulis hebat.Nak tulis berita sukan tu,tak payah belajar tinggi.Betul kata Misai Merah,dia ni macam orang baru bangun dari mimpi,otak sudah terencat.

    BalasPadam