Selasa, 28 September 2010

PRK Dun Galas: Umno, Pas, Polis siap sedia

Suruhanjaya Pilihanraya menyatakan PRK Dun Galas di Kelantan perlu diadakan kerana belum cukup tiga tahun daripada tarikh pru 12 yang lalu yang diadakan pada tahun 2008.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar kata "Apabila SPR terima notis rasmi, baru kita akan adakan mesyuarat khas bagi menetapkan tarikh pilihan raya kecil Galas. Pilihan raya kecil perlu diadakan kerana ia belum sampai tempoh tiga tahun daripada tarikh pilihan raya umum yang lalu.

"Pilihan raya kecil tidak perlu diadakan jika kekosongan berlaku selepas Mei tahun depan," katanya.Baca di sini.

Tak pa lah kalau ada prk masuk lawan ja nak kira apa. Parti-parti yang bertanding sudah tentu mahukan kemenangan. Parti yang pertahankan kerusi Dun Galas (Pas) mau menang sementara Umno yang kalah dalam pru yang lalu sudah tentu pulun hangit nak menang.

Pas kata mereka dah siap sedia, Umno kata mereka juga dah bersedia tunggu masa ja nak masuk gelanggang. Bukan takat Umno-Pas dah siap sedia malah polis pun dah bagi tau awal-awal lagi bersedia untuk hadapi prk Dun Galas.

Kerusi Dun Galas harus diingat Umno pernah menang pada tahun 2004 dan tahun -tahun pilihanraya sebelumnya.Dun Galas terletak dalam Parlimen Gua Musang (Ku Li Umno-Bn) yang mahukan kerajaan pusat bayar royalti minyak kepada kerajaan negeri Kelantan.

Pertubuhan Perkasa tak mau ka masuk gelanggang dalam prk Dun Galas? Jangan dok deras kot luar saja ! Blogger Penarik Beca cadangkan Brahim Ali jadi calon Perkasa di Dun Galas buktikan 'keperkasaan' di kalangan orang Melayu.

1 ulasan:

  1. salam...
    PRK datang lagi..undilah dgn penuh berhemah..mga kemenagnag kekal milik pAS..amin ya Rabb

    BalasPadam