Isnin, 20 September 2010

MAIS macam lembu dicucuk hidung-Mahfuz

Pededahan Khalid Samad dalam blog beliau mengenai wakil rakyat Bn P.Kamalanathan boleh masuk dalam ruang masjid dan pihak MAIS (Majlis agama Islam Selangor) turut serta dalam program anjuran Umno-Bn turut diulas Naib Presiden Pas Mahfuz Omar yang kata MAIS jadi alat BN macam lembu kena cucuk hidung apa saja Umno-Bn kata semua ikut.

Kata Mahfuz Omar;

“Ini jelas menunjukkan sikap double standard oleh Mais kerana sebelum ini mereka kata orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki ruang solat dan ia meliputi semua termasuk wakil rakyat serta ahli politik.

“Tapi bila membabitkan wakil rakyat dari Barisan Nasional (BN), Mais seolah-olah tutup sebelah mata dan membenarkan wakil rakyat itu memasuki ruang solat untuk memberikan sumbangan,” kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar kepada The Malaysian Insider.

Beliau menyifatkan Mais sebagai “alat politik” Umno-BN kerana tidak mempunyai pendirian dalam isu tersebut.

“Ini adalah politik yang diamalkan Umno-BN, nampaknya Mais seperti lembu yang dicucuk hidung sehingga sanggup mendengar apa sahaja arahan yang dikeluarkan.

“Malah apa yang saya terkejut Mais juga telah melanggar etika dan arahan yang dikeluarkan sebelum ini,” katanya lagi.-The Malaysian Insider Isu Masjid didakwa amal double standard tidak adil.

Baca juga ;

Kamalanathan :Mana fatwa 'hadas besar' Khusrin-Harakahdaily

1 ulasan:

  1. salam...
    UMNO kalo bt apa jek (walaupun mnyalahi syariat)depa akan kata blh dan halal tpi bla Parti selain UMNO, sume salah dan serba xkena...wallahua'lam

    BalasPadam