Selasa, 21 September 2010

Perangai Umno-Bn kalau kena atas batang hidung sendiri

Adun Hulu Bernam nafi nafi beri tazkirah, MP Kamalanathan enggan ulas bila MP Khalid Samad dedahkan penglibatan adun Umno-Bn guna masjid untuk politik . Jais dan Mais larang guna masjid untuk kepentingan politik tapi bila libatkan Umno-Bn Jais dan Mais berdiam diri tak kata apa.

Adun Hulu Bernam (Umno-Bn) Mohamad Idris Abu Bakar kata,

“Bila masa pula saya beri tazkirah? Mana beliau (Khalid) tahu saya cakap pasal hal hal agama?

“Saya cuma berucap untuk merasmikan program yang dianjurkan sahaja. Bagi saya tidak ada isu, cuma ia sengaja diperbesarkan,” katanya kepada The Malaysian Insider ketika ditemui pada program Hari Raya Bersama Perdana Menteri anjuran Badan Perhubungan Umno Selangor di sini malam tadi.

Beliau berkata Khalid, yang juga Yang Dipertua PAS Shah Alam, sengaja membuat cerita palsu terhadap dirinya sambil menyifatkan dakwaan yang dibuat ahli Parlimen PAS itu sebagai “politik murahan”.

“Saya sebenarnya tidak mahu komen mengenai perkara ini, saya anggap ia politik murahan yang cuba dimainkan Khalid.

“Ketika pogram itu saya hanya menjalankan tugas sebagai seoarang wakil rakyat dan saya berucap untuk merasmikan program,” katanya.

Ketika diminta mengulas lanjut Mohamad Idris menolak untuk mengeluarkan apa-apa kenyataan lagi berhubung perkara itu.-The Malaysian Insider.

Kalau libatkan bukan Umno-Bn dikira tazkirah kalau libatkan pemimpin Umno-Bn bukan tazkirah . Kalau Umno-Bn dituduh guna masjid dianggap politik murahan oleh pemimpin Umno-Bn. Tu lah perangai Umno kalau kena atas batang hidung sendiri.

1 ulasan:

  1. Salam...
    ada jek penafian jika tduhan dilemparkan kpd mereka (UMNO)..sblh2nya mereka akan mnafikan walaupun perkara tu mereka bt atas niat utk meraih undi...wallahua'lam

    BalasPadam