Ahad, 11 Julai 2010

Zulkifli Noordin kaki pembohong, parasit dan gila talak!- Khalid Samad

Berikut antara petikan tulisan terbaru YB Khalid Samad ahli Parlimen Shah Alam terhadap Zulkifli Noordin Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu yang mendakwa masih lagi sebagai ahli Pas walaupun sebelum ini beliau adalah ahli PKR dan telah dipecat daripada parti itu;

Dalam masa yang sama, ke mana sahaja perginya, akan ditumpang populariti DSAI. “Saya peguam DSAI, saya peguam DSAI”, serunya berulang kali. Setahu saya, dirinya itu tidak pernah berperanan di mahkamah, berucap di hadapan hakim untuk membela DSAI, tetapi hanya menumpang popularitinya untuk hidup. Ini bolehlah diibaratkan sepertimana seekor parasit yang mendapat talian hidup dari yang ditumpang, tetapi pada masa yang sama mendatangkan mudarat pada yang ditumpangnya itu. Itulah yang sebenarnya! Dan sebagai parasit, menggigit kembali yang membantunya untuk terus hidup adalah perkara biasa.

Sekarang ini pula terus menerus mendakwa dirinya sebagai ahli PAS walaupun PAS menafinya. Bertambah kronik kesnya ini. Bukan sahaja pembohong dan parasit, ditambah pula gila talak! Kononnya banyak programnya bersama PAS. Bak kata pepatah, “Once a liar, always a liar”. Sekali pembohong, sentiasa pembohong dan tiada contoh yang lebih jelas dan lebih nyata akan kebenaran kata-kata ini selain dirinya. Kalau dalam konteks perubatan dinamakan ‘clinical case’.

Maka dalam persoalan ini, ada satu kebenaran lagi yang tidak boleh dinafikan oleh mana-mana pihak. PAS tidak mahukannya. PKR juga telah memecatnya (atau menendangnya keluar kalau ikut kata orang Kedah). UMNO pula tidak teringin untuk menerimanya. Oleh yang demikian, pada PRU ke-13 ingin kita saksikan kemana dirinya bersama dengan empat lagi yang sekapal dengannya membawa diri. Baca lagi di sini Menggigit, tergigit dan digigit.-YB Kahlid Samad.

Teringat aku lagu klasik nasional "Bercerai kasih talak tiadaaaa...."

1 ulasan:

  1. Salam..
    apalah dpt dgn berpaling tadah???org bkn makin suka tpi makin membenci..wallahua'lam

    BalasPadam