Selasa, 13 Julai 2010

Pas tetap lawan Umno

PAS tetap akan menentang perjuangan Umno dan Barisan Nasional (BN) sehabis mungkin selagi parti itu tidak menerima dasar perjuangan Islam sebenar.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata sebagai sebuah parti yang menjadi harapan rakyat pelbagai bangsa di negara ini, khususnya umat Islam, PAS akan tetap menentang dasar Umno dan BN.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Persidangan Perwakilan Jawatankuasa Kesepakatan Bersama Peneroka (Sepakat) Malaysia.

Sempena persidangan peringkat kebangsaan yang diadakan di Kelantan itu, lapan buah negeri telah menghantarkan wakil-wakilnya.

“Biarpun mereka menuduh PAS mengamalkan ajaran sesat, namun PAS yang tetap berada di landasan yang benar tidak akan menghentikan perjuangannya semata-mata ugutan pihak lawan,” ujarnya lagi.

Sambungnya, Umno lupa mereka telah lama menjadi alat MCA dan MIC hingga takut untuk melaksanakan dasar Islam di negara ini.

“Sedangkan PAS tidak pernah meminggirkan perjuangan Islam biarpun bergabung dengan parti-parti lain,” ujarnya- Harakahdaily.

Muhyidin Yaasin pulak terkinja-kinja nak buat perpaduan dengan Pas. Ribut pun tak ada angin pun tak ada tiba-tiba timbul pulak isu perpaduan Pas -Umno. Baca Muhyidin:Jalin kerjasama, Umno sedia bertemu Pas.-Malaysiakini.

2 ulasan:

  1. Salam...
    mga hdup matiku hnya untuk Islam dan memperjuangkan Islam...amin ya Rabb...takbir!!!Allahuakbarx3

    BalasPadam
  2. TGNA memang tak nak bergabung dengan umno tapi aku rasa ada segelintir pemimpin atasan PAS yg ingin sangat nak jilat buntut umno ...

    Aku hairan kenapa ?

    1. STOPA Ali masih jadi orang kuat Harakah / PAS.

    2. Hassan Ali tak di kena kan apa-apa tindakan mendenai perjumpaan dia dengan Harussani (Mufti Perak yg penuh dgn kontoversi itu)..

    3. JK disiplin PAS buat apa ? Tengok Parti DAP ahli buat salah,diadili dulu dan terus buang jika didapati bersalah !! Itu namanya ketelusan , Di mana pergi nya Umar Abd aziz ,yg dulu nya disebut-sebut sebelum menang Pilihanraya ???

    4..Kasihan aku tengok Presiden PAS dikelilingi oleh penasihat yg tak reti basa dan bahasa ,

    5. Ketua Pemuda PAS ,dinasihatkan diam dari berkata-kata takut-takut banyak yg merapu 2 ..

    ..PERGI JAHANAM DENGAN UMNO ! PERGI MAMPUS LAH ORANG -ORANG YG NAK JILAT BUNTUT UMNO !! YA ALLAH SERAH KAN KEPIMPINAN DALAM SYAF KEPIMPINAN PAS KEPADA ORANG-ORANG YG ZUHUD BUKAN NYA KAKI PROJEK ..

    YA ALLAH TOLONG LAH SELAMAT PAS DARI PENGHIANAT -PENGHIANAT YG INGIN MEROSAK KAN PARTI / MUSUH-MUSUH YG KAMI NAMPAK DAN YG TAK NAMPAK YG SUKA MAIN DALAM GELAP !!!

    berigin rendang gombak

    BalasPadam