Sabtu, 31 Julai 2010

Hujah pendek akal Menteri Pengajian Tinggi

Menteri Pengajian Tinggi Khaled Nordin menolak cadangan Pemuda Umno agar benarkan para mahasiswa dan pensyarah dibenarkan berpolitik. Hujah Menteri berkenaan cukup mudah ;

Mohamed Khaled yang juga anggota Parlimen Pasir Gudang berkata pensyarah yang mempunyai pegangan politik akan berusaha sedaya upaya supaya pemikiran dan pendiriannya menjadi ikutan dan disokong semua pihak.

"Kalau kita benarkan pelajar berpolitik dalam universiti, pensyarah pun hendak berpolitik juga. Kalau kita benarkan kedua-duanya berpolitik, bayangkan kalau pelajar itu orang Umno dan pensyarahnya pula daripada Pas, apabila tidak lulus dia akan salahkan pensyarah. Macam-macam boleh timbul," katanya.

Menyifatkan cadangan Pemuda itu sebagai populis, beliau berkata Pemuda perlu mengemukakannya kepada Majlis Tertinggi (MT) Umno bagi mendapatkan keputusan.

"Kalau MT buat keputusan, saya sebagai ahli Umno akan patuh sahaja tanpa banyak soal. Jangan berkokok di luar, bawa dalam mesyuarat MT dan tengok apa keputusannya," katanya.-Malaysiakini Menteri: Pemuda Umno usah berkokok.

1 ulasan:

  1. sengal x abes...
    klau pensyarah PAS, da tntu la ank murid join sekaki.
    Takut la tu

    BalasPadam