Khamis, 29 Julai 2010

Saiful Bukhari Kena Sumpah


Saya tak pernah ambik tahu kes liwat berprofil tinggi yang libatkan Anwar Ibrahim yang dituduh meliwat Saiful Bukhari. Tapi bila timbul salah seorang pendakwa wanita kes Anwar , Timbalan Pendakwaraya ada hubungan sulit dengan Saiful Bukhari menimbulkan tandatanya apakah sumpah Saiful sebelum ini yang bersumpah dengan nama Allah dilakukan secara ikhlas atau untuk tunjuk lain.

Saiful yang mendakwa diliwat Anwar Ibrahim pernah bersumpah seperti berikut;

"Saya Mohd Saiful Bukhari Azlan dengan nama Allah saya bersumpah saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 dan pada hari tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya.

"Jika saya berdusta dengan perkara ini, saya berdusta dengan Allah SWT dan akan dilaknat oleh Allah SWT sehingga hari kiamat."Baca arkib berita Malaysiakini 15 ogos 2008 - Saiful:Saya diliwat tanpa rela .

Sekarang Saiful pulak didakwa ada hubungan sulit dengan wanita yang mendakwa Anwar kes liwat Saiful. Saiful belum buat sebarang penafian dengan pendedahan hubungan sulit dengan Timbalan Pendakwaraya Farah Azlina Latif. Apakah tidak perlu untuk Saiful bersumpah untuk katakan pendedahan hubungan dengan Timbalan Pendakwaraya itu hanya fitnah?

Malaysiakini melaporkan 'Hubungan romantis', DPP digugur daripada kes Anwar;

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mengesahkan Timbalan Pendakwa Raya Farah Azlina Latif telah digugurkan daripada pasukan pendakwaan yang mengendalikan kes liwat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata langkah itu adalah susulan terhadap dakwaan bahawa Farah Azlina mempunyai "hubungan romantis" dengan saksi utama kes tersebut, Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa dia diliwat oleh Anwar pada Jun 2008.

Farah Azlina turut digugurkan daripada Bahagian Pendakwaan Jabatan Peguam Negara atas faktor yang sama, katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di Putrajaya, semalam.

Sidang akhbar berkenaan diadakan bagi menjelaskan perkembangan terkini sekaligus menjawab persoalan mengenai hubungan Farah Azlina dan Mohd Saiful seperti yang disiarkan oleh laman web Malaysia Today baru-baru ini.Baca lagi kli tajuk.

Berkaitan;
Liwat 11: 'Hubungan romantis' jadi tumpuan-Malaysiakini
Lawyer: Did DPP have sex with Saiful ? Yes or no?-Malaysian Today
Saiful akan berkahwin dengan Farah?-Suara-Keadilan Online
Setelah Janna Syariza gugur, Farah Azlina juga gugur?- Suara-Keadilan Online

1 ulasan:

  1. Salam...
    makin disiasat makin timbul pula kes2 lain dsbalik kes...rupanya ada yg tersirat di sebalik tersurat...wallahua'lam

    BalasPadam