Sabtu, 31 Julai 2010

Maukah kita terus diperintah kerajaan penipu , dulu, kini dan selamanya.?


Tun Ling Liong Sik bekas Menteri Pengangkutan dituduh di mahkamah atas tuduhan menipu kerajaan pada tahun 2002. Masa itu yang jadi PM ialah Tun Dr Mahathir Mohamed. Turut berada dalam kabinet Tun Mahathir ialah Samy Vellu bekas Menteri Kerjaraya yang juga Presiden MIC hingga kini.Hingga sekarang Samy Vellu belum dapat gelaran Tun.

Mereka bertiga adalah tiga individu yang masing -masing jadi Presiden parti komponen BN era Tun Mahathir (Umno-MCA-MIC).

Turut berada dalam kabinet Tun Mahathir masa itu ialah PM Najib , Muhyidin Yaasin, Tun Abdullah dan ramai lagi kalau nak kira.

Dakwaan ke atas Tun Ling ialah;

Dr Ling didakwa di Mahkamah Sesyen Putrajaya atas tuduhan menipu kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek "Mega Distribution Hub" di Pelabuhan Klang. Ling didakwa menipu kerajaan sekitar 25 September 2002 dan 6 November 2002 dengan memperdayakan jemaah menteri untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Kelang. Dia juga didakwa dengan curang menyembunyikan fakta berhubung penilaian Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta, Kementerian Kewangan ke atas tanah seluas 43,538,200 kaki persegi yang dicadangkannya.-Malaysiakini.

Jika Tun Ling dihadapkan ke mahkamah banyak rahsia yang akan terbongkar. Yang pasti kita telah diperintah oleh kerajaan penipu dulu, kini dan selamanya! Malunya tak terkira. Tapi rakyat yang buta dan tidak celik-celik terus jadikan Umno-Bn sebagai dewa mereka untuk perintah negara.

Bolehkah Tun Ling bertindak sorang-sorang jika tidak ada tangan yang lebih 'power' di belakang beliau?Siapa mereka?

Berkaitan;
PKR:Kenapa perlu 3 tahun tuduh Ling?-Malaysiakini
PKFZ: Ada lagi VIP didakwa?-Utusan Malaysia Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan