Jumaat, 23 Julai 2010

Cadangan bodoh Brahim Ali

Sekarang ini golongan yang berada di luar parti Umno-Pas sibuk nak menyatukan dua parti terbesar yang dianggotai orang melayu iaitu Pas -Umno.Mufti Perak Harussani yang jadi agen Umno menyembunyikan siapa pemimpin Pas yang datang jumpa beliau untuk berbincang perpaduan Pas-Umno akhirnya rahsia itu dah semakin tak jadi rahsia lagi bila tekaan kebanyakkan orang hampir jadi kenyataan iaitu Datuk Hasan Ali PJ Pas Selangor yang juga merupakan Exco di negeri Selangor.

Jika benar orang yang jumpa Harussani itu ialah Hasan Ali dan lain-lain pemimpin kecil Pas Selangor yang sokong Hasan Ali tentu pokok perbincangan yang depa bincang berdua itu menjurus kepada apa yang sudah berulangkali Harussani inginkan iaitu perpaduan MelayuPas -Umno . Takkan bincang pasai nak bagi projek kot! Rahsia yang dah tak jadi rahsia lagi walaupun Harussani sembunyikan nama pemimpin kecil Pas yang datang jumpa beliau . Kecik sungguh dunia ni .

Tu cerita Harussani yang tergila-gilakan perpaduan atau cantuman Pas -Umno termasuk pemimpin kecil Pas yang dah laluk dengan perpaduan Melayu-Islam yang diinginkan sangat-sangat oleh Umno bila air dah masuk lubang hidung. Umno guna khidmat Mufti dok minta nyawa kat Pas

Selepas Harussani kini Brahim Ali pulak yang berkokok atas pagar Umno tapi tak masuk Umno cadangkan dibubarkan saja parti Pas dan Umno jika dua parti tersebut gagal bersatu dan ditubuhkan parti baru .Lapor Bernama/Malaysakini, PERKASA"Bubar Umno,Pas jika gagal satukan Melayu;

Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (PERKASA) mencadangkan Umno dan PAS dibubarkan dan ditubuhkan sebuah parti baru yang menggabungkan ciri Islam dan nasionalisme Melayu sekiranya kedua-dua parti terus enggan duduk semeja dan mengadakan perbincangan bagi menyatupadukan orang Melayu dan Islam di negara ini.Baca lagi klik tajuk di atas.

Berkaitan;
Umno-pas tidak boleh jalin kerjasama politik-Malaysian Insider/Bernama
PM 'tabur' RM50k untuk dapat liputan akhbar Amerika-Malaysiakini

1 ulasan:

  1. haha aku tgelak lpas bca saranan ibrahim ali. dia dah ditendang pas, bergaduh dengan Umno. Layakkah dia bagi cadangan tu? atau dia nak tubuh parti Perkasa? kerana pengikutnya main lama makin bertambah. sape tau?
    Lompat disini!

    BalasPadam