Isnin, 26 Julai 2010

Umno 'ketegaq' nak juga perpaduan Umno-Pas.

Ubat untuk penyakit degil atau 'ketegaq' kata orang Utara amat sukar diubati. Penyakit ini tidak ada di hospital atau pakar tradisional dapat mengubatnya kecuali dengan diri sendiri yang mampu mengubahnya.

Kalau budak-budak yang degil larang dua tiga kali tak dengaq kita boleh ambik rotan 'warning' dia tapi kalau orang tua ketegaq nak buat lagu mana?Kata Ketua Penerangan Umno Malaysia Ahmad Maslan, Umno tetap akan buat perpaduan dengan Pas walaupun Tok guru Nik Aziz dan Muktamar Pas dah kata tidak ada lagi rundingan dengan Umno untuk bentuk kerjasama Pas -Umno.

Nampaknya makin dihalang perasaan cinta terhalang Umno makin bertambah kuat nak buat kerjasama dengan Pas. Masa air paras pinggang bukan main hebat lagi kata tak perlu nak tolong-tolong kami kuat! PM kami dapat sokongan 70% daripada rakyat. Tapi sekarang boleh kata semua pemimpin Umno amat cinta dan sayang kepada Pas. Kenapa?

Kata Ahmad Maslan ,“Nik Abdul Aziz boleh cakap apa saja tapi dalam PAS itu ada juga kumpulan-kumpulan tertentu. Sebagaimana orang maklum, PAS ini bukannya semua berkisar pada Nik Abdul Aziz saja,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan seminar Pengurus Felda 2010 di Dewan Perdana Felda, di sini hari ini.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata PAS tidak bergantung kepada kepimpinan Nik Abdul Aziz semata-mata kerana masih ada pemimpin lain termasuk presiden, timbalan presiden dan jawatankuasa tertinggi parti.

“...tentunya mereka mempunyai pandangan tertentu yang saya kira mungkin menyokong cadangan kita,” katanya ketika mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz yang sekali lagi menolak cadangan tersebut.

Ahmad berkata pemimpin utama Umno sentiasa positif mengenai tujuan usaha itu kerana mereka meletakkan kebajikan umat Islam sebagai keutamaan.Baca Umno tetap mahu jalin kerjasama perpaduan dengan Pas meskipun ditolak Muktamar , Nik Aziz.- Bernama/Malaysian Insider.

Bagi Umno TGNA merupakan batu penghalang perpaduan Pas-Umno. Apakah Pas tanpa TGNA akan ikut kehendak Umno yang mahu Pas bersama Umno?Baik pun ada makna tak buat baik pun ada makna , jaga-jaga.

1 ulasan:

  1. Salam...
    jika mereka meletakkan kebajikan umat Islam sbg keutamaan knp judi yg scr terang2 Allah dah haramkan dlm Al-Quran mereka halalkan...cite xserupa bikin...wallahua'lam

    BalasPadam