Isnin, 3 Ogos 2009

Umno bimbang bila Melayu ramai bangun lawan Kerajaan

Ini demokrasi, perkara biasa umno kata kat Pas, Pas kata kat Umno, tapi Umno mulai gerun bila tengok ramainya orang muda Melayu dijalanraya tuntut kebebasan bersuara, tuntut dihapuskan akta Zalim Isa, sebelum ini Umno ingat sokongan orang muda kepada Pas dan Keadilan dah surut, tapi semuanya tidak betul.


Umno ingat yang turun demo tu kaki lepak, tak dak kerja, tapi yang turun demo tu ada ahli perniagaan yang kaya raya, pakar perubatan dan pakar jurutera, Umno tau ini semua tapi Umno pusing cerita nak bagi sedap diri sendiri kata orang Melayu kena peralat.

Yang kaya raya dan golongan profesional turun demo ISA bukan nak cari kepentingan apa, tapi mereka ada tanggungjawab terhadap bangsa sendiri, tanggungjawab untuk tentang kezaliman sebab tu mereka turun demo bersama rakyat. Umno jadi dengki tengok ramai muka Melayu lawan Umno-Bn. Yang kaya raya turun demo kalau tak fikir Umno zalim, BN zalim lebih baik mereka duduk dalam rumah mereka yang mewah daripada sanggup berdemo lawan ISA, tapi mereka ikhlas nak lawan kezaliman.

Kalau setakat dalam stadium, dalam dewan itu tempat ceramah namanya, bukan tunjuk perasaan, apa punya bingung Umno ajar orang2 Melayu dengar cakap Umno yang dah tak ketawan hala tu. kalau setakat nak 'kondem' bagi sedap diri sendiri itu kerja Umno, pusing kot mana pun Umno bimbang tengok anak muda sokong GMI minta ISA dihapuskan!

2 ulasan:

  1. Najib buat cadangan pada para ustaz pas yg tak pi demo. Hampa ni asyik buruk sangka je pada Najib. Stadium dan dewan memang le tempat para ustaz. Demo ni ada risiko. Macam hampa PKR dan DAP dok buat himpunan kat stadium Kelana Jaya ka Petaling Jaya ka, mana ada kesan pada umnobn. Woi Misai Merah kelabu asap.

    BalasPadam
  2. 1. Melayu cuma menuntut UMNO bersihkan diri dari rasuah dan kronisma yang dah macam taik dan tar yang melekat2 kt bawah tangki tapi skrg dah merebak2.
    2. Melayu cuma menuntut UMNO kembalikan the spirit of DEB dalam membantu org2 Melayu menguasai ekonomi tanahair mereka.
    3. Melayu cuma menuntut UMNO jgn jadikan Islam seperti Islam liberal ala Indonesia dan berbuat sesuatu kepada kuncu2 Sister In Islam.

    BalasPadam