Ahad, 2 Ogos 2009

Demo ISA pun kira kaum ka?

Media massa pro Umno berkata orang Melayu dalam Pakatan Rakyat diperalat untuk demontrasi dalam demo Mansuhkan ISA, kononnya hanya muka Melayu saja yang kelihatan dalam demontrasi GMI, kaum lain hanya sedikit saja yang kelihatan. 95% peratus orang Melayu yang terlibat demo GMI.

Wah, sejak bila pula timbul pasal kaum kalau nak berdemo diambil kira? Bagaimana dengan demontrasi2 sebelum ini adakah bukan Melayu yang kuasai tunjuk perasaan atau orang Melayu sedikit bilangannya? Bagaimana dengan tunjuk perasaan "Jalan Kebun Shah Alam, Hina Nabi Muhammad, BERSIH dan demo anti PPSMI, bukankah semuanya orang Melayu 100% yang buat tunjuk perasaan tu?

Berapakah jumlah Tahanan ISA yang berketurunan Melayu-Islam, Cina dan India di penjara Kamunting?Sudah tentu yang paling ramai ditahan ISA sejak akta zalim itu bermula ialah orang Melayu dan sudah sepatutnya yang bangkit menentang ISA itu kena ramai ialah Melayu. Sebenarnya Umno takut dengan kebangkitan orang Melayu menentang Umno, kerana Umno tahu sekiranya orang Melayu bangkit melawan Umno, Umno akan hilang kuasa untuk perintah Malaysia. Ini yang yang Umno takutkan, sebab itu media Umno mainkan isu orang Melayu terpengaruh dengan agenda politik Pakatan Rakyat.

Ini berbeza dengan Melayu Umno yang dicucuk hidung, boleh diseret kemana-mana tempat yang pemimpin Umno suka. Ini adalah budaya Umno. Umno ajar kepada Melayu Umno supaya menjadi Melayu yang penakut kepada FRU dan polis, digertak sikit dah tak berani untuk katakan yang benar, Melayu Umno yang macam inilah yang Umno bela supaya pemimpin Umno boleh terus pergunakan mereka untuk kepentingan kuasa politik selamatkan diri pemimpin Umno.

Kononnya demo GMI itu menyusahkan rakyat, perniagaan menjadi rugi, memalukan kepada pelancong luar negeri dan dipanggillah penjilat2 Umno untuk bercakap dalam media massa bahawa ini semua tak sopan, tak sesuai dengan budaya kita orang Melayu, kalau setakat tu saja ulasan puak2 talibarut Umno ni, sama saja setiap kali selesai satu2 perhimpunan yang rakyat buat, tu lah saja modal mereka lain tak ada dari dulu sampai sekarang.

Umno hanya fikirkan pasal malu kepada dunia luar, perniagaan rugi, tapi nasib rakyat yang dikurung tanpa bicara, tanpa sebarang proses undang2 Umno tak malu kepada dunia luar, tak rasa segan-silu pula. Nasib kesusahan kaum keluarga para tahanan ISA Umno tak fikirkan tapi kalau anak-bini Umno, kaum kerabat, kroni Umno jatuh susah Umno ambik kira pula. Pemimpin Umno yang sapu duit rakyat , makan duit PPRT Umno boleh bersihkan tanpa sebarang proses undan-undang.

5 ulasan:

  1. 1. Takdirlah menanglah PR pada PRU13...adakah undang2 Hudud Islam akan tertegak di muka bumi Malaysia ni? Adakah DAP akan redha? Adakan PKR akan mengalu2kan undang2 ini? Atau akan keluar fatwa baru yang membenarkan undang2 Islam ditangguh sementara waktu sehingga waktu yang belum ditentukan????

    2. So OK lah...majoriti orang Melayu menerima bahwa UMNO ni penuh dgn korupsi. Let them be la. Sebab tu majoriti Melayu beralih undi kepada PR pada PRU12...bodoh. Tapi cuba tgk Selangor. Tak betul ke rumah2 urut makin naik mcm cendawan skrg? Cyber cafe dah boleh tutup lambat lewat mlm? Arak dimudahkan lagi dijualbeli? Mlah beer dah dianggap sekadar minuman biasa pada pandangan DAP?

    3. Takan main siar ulasan yang sedap pada telinga u shj. Kata pro-kebebasan bersuara. Come on man...be gentleman...telan lah walaupun pahit. Takan u pun pakai ISA gak kat cyber. Ad censor2 gak ke....? Man....embarrasing.

    BalasPadam
  2. Jeff Oii cakap....“How can the Penang people accept someone who prioritises Syariah law ahead of the Pakatan Rakyat state and the people?” he said at a press conference yesterday.

    So apa fatwa hang sekarang?????? Dibenarkan undang2 syariah Islam ditangguh pelaksanaannya? So, come PRU13...PAS igt dia boleh laksanakan hudud ek? Hahahahahahahaha...........ops...takan nak censored gak kot. Takan takdak teluq. cakap jer UMNO takleh terima pandangan orang lain...hang pun sama.

    BalasPadam
  3. Woit hampa ni bengap. Hampa dok sibuk laporan demo, Anwar mintak kerusi Permatang Pasir untuk PKR. Hampa nak percaya mamak penang ka oi, misai merah nak jadi biru dah tu.....................
    bukan biru BN tapi PKR kah! kah! kah! Woit mana Melayu Penang hampa bagi la kerusi tu pada PKR, biar mamak main.............................

    BalasPadam
  4. Bulu Ketiak Merah3 Ogos 2009 9:15 PG

    Toksah duk berangan la nak tegak syariah Islam kalau dah geng sekapai dengan DAP. Kes tempat cucuk babi pun boleh kecoh sampai pakat bebai..

    Biasakle kalau mai bab cucuk hidung ni.. Tambah le pulak kalau dalam duk jaga kuasa yang ada dan jaga kepentingan yang dah dapat. Hang toksah la duk habaq dalam Umno saja wujud golongan ni.. Dalam PAS pun dah bercambah, mau kat S'gor atau pun kat Kedah.. Mai tang duit, cara puak PAS pulun lagi la class.. 2x5 saja wei.. Kepiah ka..serban ka..lebai ka..,mau kata Melayu, anak, cucu pun dia boleh rogol..

    BalasPadam
  5. Bulu Ketiak Merah ini busuk punya kaki. Ketiak dia ada bau hapak macam umno juga. Hampa dok tadbir negeri buat setakat mana boleh. Kalau dah tak da apa, selak kain tengok ada naik ka tarak naik ka ! Kah ! Kah ! Kah !

    BalasPadam