Rabu, 2 November 2011

Malaysia dah nak bangkrap Bik Mama semakin sakan boros berbelanja

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Idris Jala kata Malaysia masih ada risiko jadi muflis.Sebelumnya pada 27 Mei 2010 Malaysiakini melaporkan Idris Jala kata Subsidi berterusan :M'sia bangkrap 9 tahun lagi dan akan jadi macam Greece negara yang muflis di Eropah.Muflis tu bangkrap la.

Hutang kebangsaan Malaysia meningkat 12.3 peratus untuk mencecah RM407 bilion tahun lalu, demikian menurut Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang dikeluarkan minggu lalu.

Kita rakyat diberitahu Malaysia akan bangkrap oleh Idris Jala tapi kita juga tengok dan lihat bagaimana 'Bik Mama n son' boros berbelanja sakan.Tah daripada mana depa dapat duit beli cincin RM24 juta, beli beg berjenama, berbelanja RM 487,000 beli mutiara di Australia sempena sidang negara Komanwel kita pun terbeliak biji mata.Anak Bik Mama pula shopping RM195,000 di sebuah gedung terkemuka di Australia.


Puak ni ada pikir pasal Malaysia nak muflis atau bangkrap?Semakin didakwa Malaysia nak bangkrap semakin menjadi-jadi 'Bik Mama n son' shopping gila-gila beb!Depa dua beranak pakat berlawan shopping nak tengok siapa menang berbelanja kita rakyat bergelut dengan harga ayam mahal, daging mahal, tol keliling pinggang .Ada dua beranak ni ambik kisah nasib rakyat?


Bik Mama n son berbelanja boros di luarnegara, yang dalam negeri pulak perabih duit rakyat sampai RM250 juta bela lembu feedlot yang babitkan laki dan anak menteri yang juga Ketua Wanita Umno Shahrizat Abdul Jalil.Bela lembu guna duit rakyat boleh rugi tu pun dabik dada nak bela nasib orang Melayu dalam bidang ekonomi!


Tak payahlah cakap pasal nak bela orang Melayu wooii! bela lembu pun rugi berjuta-juta.Umno-BN perabih duit rakyat macam penyamun agih-agihkan hasil rompakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan