Khamis, 24 November 2011

Amaran kepada pengguna jangan makan sos tiram 1Malaysia

Kementerian Kesihatan arah sos titram 1Malaysia ditarik-Malaysiakini

Kementerian Kesihatan hari ini mengarahkan semua sos tiram jenama Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) ditarik balik kerana didapati melanggar Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985.

"Kami telah maklumkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, yang mempunyai kuasa untuk mengeluarkan produk itu dari pasaran.

 “Produk itu mesti ditarik balik segera,” kata menterinya Datuk Seri Liow Tiong Lai kepada wartawan pada sidang akhbar di lobi parlimen hari ini.

Jelasnya, ujian makmal oleh Jabatan Kesihatan, kementerian itu mendapati sos tiram 1Malaysia yang dijual di kedai-kedai KR1M di seluruh negara, mencatatkan kandungan protein yang rendah daripada keperluan yang disyaratkan oleh undang-undang.

 “Produk itu mesti ditarik balik segera,” kata menterinya Datuk Seri Liow Tiong Lai kepada wartawan pada sidang akhbar di lobi parlimen hari ini.

Jelasnya, ujian makmal oleh Jabatan Kesihatan, kementerian itu mendapati sos tiram 1Malaysia yang dijual di kedai-kedai KR1M di seluruh negara, mencatatkan kandungan protein yang rendah daripada keperluan yang disyaratkan oleh undang-undang.-M'kini

Sayangilah kesihatan anda nampak cantik di luar dan murah sekupang dua tapi jika boleh bawa mudarat lebih baik buang dalam longkang. Untuk rakyat barang rejek tapi untuk menteri semua kualiti.Saya percaya tidak ada satu  barang pun barangan KR1M di rumah mereka.Malah amah yang bekerja di rumah mereka pun tak makan barangan KR1M!

Media arus perdana yang dikuasai Umno tidak highlight kan benda ni yang penting ialah isu gigi anak-anak di Kelantan berlubang dan berkarat kerana kononya minum air keroh.Mereka takut Haji Najib dan Hajah Bik Mama mengamuk kalau sentuh 1Malaysia  idea Haji Najib.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan