Jumaat, 4 November 2011

Hasan Ali dan Zul Noordin dalam satu pentas di RTM1

Ketika dok tekan-tekan chanel remote TV tertekan TV RTM1 tengok-tengok keluar muka Hasan Ali Ecxo Kerajaan Negeri Selangor dengan Zulkifli Noordin dalam rancangan Bicara Rakyat yang bertajuk 'Kesatuan Umat'.Saya pun tengok sat apa depa sembang.Daripada apa yang dilihat Hasan Ali banyak bersetuju  dengan pandangan Zul Kulim ahli parlimen yang dah dipecat daripada parti PKR.Begitu juga dengan Zul Kulim pun setuju dengan pandangan Hasan Ali.Tak ada pro dan kontra antara depa berdua .

Ketika ditanya oleh pengerusi majlis kepada Hasan Ali, "Kenapa Pas tak sokong Himpun (Himpunan Sejuta Umat)?" Jawab Hasan Ali lebih kurang begini ," Itu pandangan parti politik masing-masing yang berbeza-beza tapi saya hadir sebagai individu dan alhamdulillah saya tak dikenakan tindakan."

Tunggu tak lama lagi kalau dah muka boleh keluar dalam TV RTM1 sampai sejam yang kebanyakkannnya hanya yang jadi beruk -beruk Umno saja boleh masuk akan adalah yang akan menyeberang duduk atas pagar atau lompat duduk dalam rumah Umno! Sayonara ! sayonara !sayonara!

Kata kawan aku Pas akan mengalami proses buang buruk.Elok la tu macam saya kata la pi pon tak berkurang ada pon tak menambah.Jadi beban ada la. Klik gambar untuk besarkan.

14 ulasan:

  1. MELUAT DAH KAT DEPA BEDUA NI..............

    BalasPadam
  2. dah sehati sejiwa tu..apa tunggu lagi...

    BalasPadam
  3. Meluat pasai pa chek?? Dulu sikit punya sanjung bila dia join PAS.. Sekurangnya dia ada la jugak pendirian..tak macam tok lebai angguk yg duk ada..

    BalasPadam
  4. poraah! masih bergotel pe**r lagikah jawatankuasa Disiplin Parti, orang dah hina secara terbuka kenyataan yang dikeluarkan pimpinan parti.
    "saya hadir sebagai individu dan alhamdulilah saya tidak dikenakan tindakan". Hasan anak Ali ini bukan golkar dalam parti, dia AJK PAS pusat, kalau dia berani mencabar AJK disiplin Parti, adakah AJK disiplin tunggu si hasan ini kencing atas bendera parti barulah teguran hendak dibuat.

    BalasPadam
  5. percayalah teman-teman seluruuuh nya ....

    aku rasa hassan Ali akan melompat setelah parlimen dibubarkan ,....sekarang tak boleh kerana ada baaiah "isteri talak 3"....

    dia buat perangai dan hanya tunggu peringkat pemimpin tertinggi buang dia ...

    kita tunggu dan liihat sahaja , simpan kaset ceramah dia ,bila dia menyebarang ludah jer kat muka depa ni ...

    Aku tak kira siapa mereka ..sesiapa yg mengkianati perjuangan islam akan kita lawan habis-habisan kerana itu musuh agama yg harus kita perangi ...

    Wahai Ahli PAS dan pemimpin nya ,sesiapa yang ingin berkompromi(UG) dgn umno ,nak mengumpul kekayaan maka diharap keluar lah dari parti ....

    Selamat hari raya korban ...berkorban lah untuk agama bukannya untuk mengejar kekayaan yg sudah tentu tidak akan kekal ..hanyalah ketaqwaan yg menjamin kebahagiaan hidup diAkhirat.....

    Mudaha-mudahan kita semua termasuk (saya n hassan ali) sedar bahawa bersekongkol dgn umno akan membawa musibah besar kepada agama ....

    Pengundi gombak setia ...takbiir !!!

    BalasPadam
  6. Apa salahnya tentang apa yang mereka berdua katakan? Adakah salah untuk umat Islam bersatu? Kenapa isu parti yang diutamakan berbanding aqidah? Cubalah berlapang dada dan berfikir dengan rasional aqal. Maaf kalau komen ini menyinggung saudara. Maaf sangat2.

    BalasPadam
  7. Pemimpin PAS kena buat kira-kira dah dengan Hasan Ali nih. Kalau dah masuk TV UMNO tanda-tanda hendak menyeberang ada kemungkinan seperti Zul Kulim dulu serupa inilah. Aku cadangkan Hasan Ali ni gugur saja keahliannya atau pun next election tak payah bagi calon kepada musang berbulu ayam ni. Nampak sehati sejiwa dengan geng bebas, mungkin tertarik dengan Ibrahim Ali barangkali.

    BalasPadam
  8. Kalau nak ke seberang, tolong bawak sekali mereka-mereka yang 'mesra UMNO' terutama seorang tu yang perbuatannya serba janggal dari kehendak parti.

    BalasPadam
  9. Tahniah PAS kerana sentiasa membuang kebenaran atas alasan berpolitik sehingga tergamak membuang perjuangan Islam kepada perjuangan Buku Jingga seperti dikehendaki DAP dan sekutu2nya...sayangnya pada Ambiga dan lain2 lagi tidak berbelah bagi.

    BalasPadam
  10. alhamdulillah jika Hasan Ali nak sertai umno...jgn dia sertai parti kominis dap dan parti songsang pkr...pas dah tak betul asyik ikut arahan dap ja...bukan untuk memperjuangkan islam tetapi perjuangkan kominis dan songsang

    BalasPadam
  11. Kata diri orang Islam, tapi perangai kenapa macam Yahudi. Kenapa sesama Islam nak sangat bermusuh, dengan DAP Laknatullah dan MCA Laknatullah boleh berpeluk bercium. Sedar la diri tu, jangan bila dah mati baru tau mati kapir rupanya. Ingat dah Islam sangat tapi KAPIR.

    BalasPadam
  12. Kena betulkan sikit kenyataan para pengomen. Bukan bermusuhan sesama Islam tapi bermusuhan antara Islam dan puak munafik. Komunis lebih baik sikit dari umno yang munafik. Malah umno lebih jahat daripada yahudi laknatullah.

    BalasPadam
  13. kalau di lihat gerak tari nya sah lah sikatak kni akan melompat

    BalasPadam
  14. kesianlah kat Hassan Ali, dia sangat sayangkan Melayunya. Dia sebenarnya nak sangat keluar dari PAS dan masuk UMNO. Tapi kerana ada baiah jadi dia berharap dia dipecat macam Zul Haprak. Biarkan dia mereput sendiri. Macam kata Dr. Rani, ahli akan hukum dia.

    BalasPadam