Isnin, 21 November 2011

Lembu taja lembu buat Umrah,lembu dalam kondo berak taik cair

Zaman sekarang saman mulut dah tak laku.Takat bagi warning suruh tutup mulut orang buat deeeek ja ha ha.Kesian Sharizat Ketua Wanita Umno.CEO NFC sedang berbincang nak saman pemimpin PKR kerana bongkar rahsia beli kondo mewah duit rakyat bernilai RM9.8 juta.Hingga kini hanya saman mulut saja yang ada.Macam mana nak saman yang dedah orang dalam sendiri ha ha.Orang dari dalam kandang lembu buka rahsia.Kalau tidak macam mana boleh tahu  ke mana duit lembu RM250 juta dibelanjakan.

Kini setelah dibongkar duit untuk projek lembu RM250 juta diguna untuk beli kondo mewah pemimpin PKR bongkar lagi kata duit projek lembu tu taja keluarga Shahrizat buat Umrah di Mekah! Memang tak makan saman betul la .Kerajaan Bn suruh tutup mulut la kenapa dibongkar lagi ke mana wang lembu tu dibelanjakan.Kenapa buat lembu dalam kondo berak taik cair?

Macammana nak buat pilihanaraya lembu dalam kondo asyik kena penyakit cirit birit dan berak cair.Penyakit ni tak akan lega hingga selesai pru 13.Panggillah buat pru sekarang nak tengok jadi macam mana hihi.Rakyat sedang menanti pru 13 diumumkan dah tak sabar nak humban lembu dalam kondo dan lembu-lembu yang pertahankan lembu dalam kondo!Tempat kenduri orang PR dan Umno bersatu sembang tajuk lembu dan mereka buat keputusan bahawa mereka tak mau jadi pencacai kepada segala lembu yang pelingkup wang rakyat.

NFC biayai RM32,000 pakej umrah suami, anak Shahrizat-KeadilanDaily 

 KEADILAN membongkar pendedahan lebih mengejutkan berhubung skandal National Feedlot Corporation (NFC) apabila syarikat itu membiayai pakej umrah bernilai RM31,580 atas nama Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh.

Pembiayaan umrah melibatkan suami dan anak Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil itu didedahkan Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution di parlimen hari ini.
“(Sebelum ini) kita dah dedahkan tentang pembelian kondo mewah, lawatan keluar Negara, dan dana subsidi yang dimilik Shahrizat Jalil dan kali ini berkenaan dengan bayaran pakej umrah Salleh dan anaknya pun sekali,” kata Saifuddin dalam sidang media di lobi parlimen hari ini.
“Sampai bila nak dihentikan, lepas ni nak belanja apa pula?” soal Ahli Parlimen Machang itu.
Turut hadir dalam sidang media berkenaan ialah Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli yang turut membongkar pelbagai penyelewengan NFC sebelum ini.
Menurut Saifuddin, KEADILAN mempunyai bukti jelas bagaimana arahan agar pembayaran bagi pakej umrah menggunakan dana awam itu datangnya dari pejabat Pengerusi Eksekutif NFC sendiri.
Selain perbelanjaan bersifat peribadi menggunakan dana awam, lebih membimbangkan pelbagai urus niaga dan pemindahan wang yang melibatkan syarikat-syarikat milik keluarga Shahrizat di Singapura.
Justeru, KEADILAN menggesa supaya Jawatankuasa Kira-kira Awam Negara (PAC) dan polis menyiasat segala urus niaga antara NFC, National Meat and Livestocks Corporation (NMLC) dan Real Food Company (RFC) dengan syarikat-syarikat di Singapura.
Menurut Saifuddin, dua syarikat tersebut ialah Global Biofuture Pte Ltd dan Meatworks Singapore Pte Ltd.
Global Biofuture Pte Ltd terlibat dalam urus niaga makanan dan bahan api. Semakan awal menunjukkan syarikat ini dalam proses menubuhkan pasar raya di Singapura dan disyaki terlibat sebagai ejen untuk mengimport lembu dari luar negara melalui Singapura untuk dibekalkan kepada NFC.
Semakan KEADILAN juga menunjukkan sehingga akhir Jun 2010, Global Biofuture berhutang dengan RFC sebanyak RM939,495.
KEADILAN percaya bahawa sejumlah wang disalurkan dari pinjaman asal RM250 juta kepada pelbagai syarikat peribadi milik keluarga Datuk Seri Shahrizat, termasuklah untuk menubuhkan dan membiayai Global Biofuture di Singapura.
Meatworks Singapore Pte Ltd pula bertanggungjawab menguruskan beberapa restoran mewah milik keluarga Datuk Seri Shahrizat di Singapura.
Semakan penyata kewangan menunjukkan bahawa pada akhir Jun 2010, Meatworks Singapore berhutang dengan RFC sebanyak RM2,416,815.
Sebelum ini, Laporan Ketua Audit Negara mendedahkan NFC yang mendapat dana sebanyak RM250 juta gagal memenuhi matlamat dan mencapai sasaran untuk membekalkan keperluan daging lembu tempatan.
NFC gagal membiak 8,000 lembu, jauh menepati sasaran iaitu 60,000 lembu setahun.
Pimpinan KEADILAN turut mendedahkan RM116 juta dari peruntukan itu dilabur dalam simpanan tetap yang memberi pulangan atas angin kepada syarikat berkenaan sebanyak RM666,952.96.
KEADILAN juga mendedahkan ahli keluarga Shahrizat memboroskan RM827,579 dari peruntukan projek lembu itu untuk melancong ke luar negara pada 2009.
Lebih mengejutkan, NFC turut membeli kondominium mewah berharga RM9.8 juta di One Menerung, Bangsar sebagai bayaran kepada National Mear and Livestocks Crporation yang juga dimiliki keluarga Shahrizat.
Bagaimanapun, Mohamad Salleh dalam satu kenyataan minggu lalu berkata harga sebenar kondo berkenaan ialah RM13.8 juta dan digunakan bagi tujuan pelaburan.-KeadilanDaily.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan