Rabu, 24 Februari 2010

Selangor Pertahan Harga Air , Kelantan Mau Royalti

Ketegasan MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim untuk mempertahankan harga air yang sedia ada harus dipuji berbanding sikap Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) yang mau naikkan harga air. Tan Sri Khalid kata beliau sanggup ke mahkamah demi menjaga kebajikan rakyat Selangor dalam isu air.

Syabas dilihat menjadi 'masalah' kepada Kerajaan Negeri Selangor sama seperti agensi kerajaan Jais dan Mais yang duduk di bawah kerajaan negeri tapi ada kuasa berasingan dalam menentukan hala tuju mereka berkaitan dengan agama Islam di Selangor.

Di Kelantan kerajaan negeri mau royalti ,Selangor pula mau harga air tidak dinaikkan tapi Syabas mau naik harga.Mana lagi berkuasa antara Syabas dan kerajaan negeri Selangor dalam menentukan harga air?

Kata MB Selangor;

“Kita sedia berdepan dengan Syabas di mahkamah jika syarikat itu mahu meneruskan cadang mengambil tindakan undang-undang. Tindakan kerajaan negeri ini sejajar dan bertepatan dengan agenda “Merakyatkan Ekonomi Selangor yang diperjuangkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor,"katanya. Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan